Kosmetyki wizytówką polskiego eksportu

Branża kosmetyczna ma szczególnie duży udział w otwieraniu się polskich towarów na zagranicznych odbiorców. Kosmetyki od lat są polskim hitem eksportowym.

Aktualizacja: 20.11.2015 13:14 Publikacja: 20.11.2015 12:32

Kosmetyki wizytówką polskiego eksportu

Foto: Fotorzepa, Monika Zielska Monika Zielska

Największymi indywidualnymi odbiorcami wyprodukowanych w Polsce kosmetyków są Rosja (15,3 proc.), Wielka Brytania (12,1 proc.) i Niemcy (11,9 proc.). Około 40 proc. eksportu trafia na rynki Europy Środkowo-Wschodniej. Ale kosmetyki wyprodukowane w Polsce całkiem nieźle sprzedają się również na największych europejskich rynkach kosmetycznych, wśród których znajdują się Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania i Włochy. To blisko jedna trzecia zagranicznej sprzedaży branży.

Od lat niezmiennie największym europejskim eksporterem kosmetyków jest Francja. Z eksportem wartym prawie 4,5 mld euro znacznie wyprzedza drugie w rankingu Niemcy (2,5 mld euro). Na dalszych pozycjach znajdują się kolejne największe rynki kosmetyczne: Włochy, Wielka Brytania, Hiszpania. Za nimi jest Polska, której dystans do poprzedzającej trójki z roku na rok maleje. Przykładem udanej ekspansji zagranicznej może być firma Inglot. Rozpoczęła zagraniczną działalność w roku 2006 nie od bliskich krajów europejskich lecz od odległej Kanady, a dziś jest obecna w prawie 70 krajach świata. Z dużym powodzeniem rozszerza listę zagranicznych odbiorców także firma Ireny Eris.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne