Promocja posłów w internecie. Szara strefa kampanii wyborczej

Rozpoczęcie kampanii nie powstrzymało kandydatów przed opłacaniem reklam na Facebooku, choć to wątpliwe prawnie.

Aktualizacja: 06.09.2023 06:02 Publikacja: 06.09.2023 03:00

Janusz Cieszyński przekonuje, że działał zgodnie z prawem

Janusz Cieszyński przekonuje, że działał zgodnie z prawem

Foto: PAP/Paweł Supernak

„Jordanów Śląski to kolejna gmina, która zauroczyła mnie pięknem regionu podczas dożynek. Bogata tradycja, wspaniałe tańce i regionalne przysmaki. Mega!” – napisał na Facebooku minister cyfryzacji Janusz Cieszyński. Opłacił post sponsorowany, aktywny od 26 do 31 sierpnia. Może to sprawdzić każdy. Wystarczy wejść na profil ministra i kliknąć opcję „transparentność strony”.

Czy reklamy profili kandydatów na posłów na Facebooku są legalne?

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wybory
Podcast „Pałac Prezydencki”: Snus, ustawki i korale – jak symbole i emocje zdominowały wybory 2025
Wybory
Pałac Prezydencki: Wszystkie grzechy kampanii Trzaskowskiego, co z wotum zaufania i rzecznikiem rządu
Wybory
Polityczne trzęsienie ziemi – zwycięstwo Nawrockiego i jego konsekwencje
RZECZ W TYM
Podcast „Rzecz w tym”: „Bujanie łódką” Jarosława Kaczyńskiego i rozgrywki wokół rządu technicznego
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Wybory
Karol Nawrocki prezydentem – wynik wyborów to efekt buntu wobec rządów Donalda Tuska