Promocja posłów w internecie. Szara strefa kampanii wyborczej

Rozpoczęcie kampanii nie powstrzymało kandydatów przed opłacaniem reklam na Facebooku, choć to wątpliwe prawnie.

Aktualizacja: 06.09.2023 06:02 Publikacja: 06.09.2023 03:00

Janusz Cieszyński przekonuje, że działał zgodnie z prawem

Janusz Cieszyński przekonuje, że działał zgodnie z prawem

Foto: PAP/Paweł Supernak

„Jordanów Śląski to kolejna gmina, która zauroczyła mnie pięknem regionu podczas dożynek. Bogata tradycja, wspaniałe tańce i regionalne przysmaki. Mega!” – napisał na Facebooku minister cyfryzacji Janusz Cieszyński. Opłacił post sponsorowany, aktywny od 26 do 31 sierpnia. Może to sprawdzić każdy. Wystarczy wejść na profil ministra i kliknąć opcję „transparentność strony”.

Czy reklamy profili kandydatów na posłów na Facebooku są legalne?

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Wybory
Pojawi się nowa kratka na kartach do głosowania? Takim pomysłem zajmie się Senat
Wybory
Po wyborach prezydenckich. Mężyk: Erozja PO odsłoni jej elektorat na zabiegi Konfederacji
Wybory
Dlaczego wciąż rozmawiamy o ważności wyborów?
Wybory
Podcast „Pałac Prezydencki”: Snus, ustawki i korale – jak symbole i emocje zdominowały wybory 2025
Wybory
Pałac Prezydencki: Wszystkie grzechy kampanii Trzaskowskiego, co z wotum zaufania i rzecznikiem rządu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama