Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 28.06.2021 06:22 Publikacja: 27.06.2021 15:58
Foto: AdobeStock
Unijne prawo nie chroni klientów linii lotniczych, których podróż w wyniku opóźnienia straciła sens. Taki wniosek płynie z wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie, który zmienił orzeczenie pierwszej instancji. Uznał bowiem, że podróżnemu nie należało się 250 euro odszkodowania, skoro w ogóle nie wszedł na pokład samolotu. Jeśli więc pasażer zrezygnuje z podróży, bo w wyniku opóźnienia nie ma szans zdążyć na swój kolejny samolot, nie przysługuje mu rekompensata. Nie jest bowiem w stanie wykazać, że doszło do opóźnienia lotu powyżej trzech godzin, co jest warunkiem koniecznym wypłaty odszkodowania na podstawie unijnego rozporządzenia nr 261/2004.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Warszawski sąd przyznał odszkodowanie pominiętemu w naborze do pracy kandydatowi, którego rekruter nazwał „morde...
Nie sposób uznać, by po rozpadzie konkubinatu, związek został nierozliczony, bo jeden z partnerów zakładał, że m...
W niektórych sytuacjach przyznaną kategorię wojskową można zmienić. Podstawą do tego może być aktualny stan zdro...
Właściciel auta ma obowiązek odprowadzenia abonamentu RTV za znajdujący się w nim odbiornik radiowy. W przeciwny...
Wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE z 19 czerwca 2025 r. nie jest powodem do odstąpienia przez Sąd Najwyższy od t...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas