Reklama

Mniejsze odszkodowanie dla syna, bo ojciec jechał z pijanym

Jazda samochodem z pijanym kierowcą i brak zapiętych pasów to powody, dla których Sąd Okręgowy w Olsztynie zmniejszył wysokość zadośćuczynienia dla syna zmarłego o 40 procent.

Publikacja: 05.02.2015 13:08

Mniejsze odszkodowanie dla syna, bo ojciec jechał z pijanym

Foto: www.sxc.hu

A.P., którego ojciec zginął w wypadku samochodowym, wystąpił na drogę sądową z firmą ubezpieczeniową, gdzie polisę OC miał wykupioną sprawca zdarzenia. Domagał się 90 tys. zl jako zadośćuczynienia za naruszenie jego dóbr osobistych – więzi rodzinnych oraz prawa do niezakłóconego życia rodzinnego.

Firma ubezpieczeniowa wniosła o oddalenie powództwa, bowiem w jej opinii polisą OC nie było objęte zadośćuczynienie za naruszenie dóbr osobistych osób trzecich, nie poszkodowanych bezpośrednio w wypadku. Ubezpieczyciel nie zgodził się z orzecznictwem na tym tle, tłumacząc, że w momencie kalkulowania składki nie miał świadomości rozmiaru ryzyka ubezpieczeniowego. Dodatkowo firma podniosła zarzut przyczynienia się zmarłego w 50% do powstania szkody, które miało polegać na podróżowaniu z pijanym kierowcą i na niezapięciu pasów bezpieczeństwa.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama