Reklama

SN: nie trzeba udowadniać konkretnych wydatków na naprawę auta

Dokonana przed uzyskaniem świadczenia od ubezpieczyciela naprawa, jej koszt i faktyczny zakres nie ma zasadniczego wpływu na sposób ustalania odszkodowania - uznał Sąd Najwyższy, rozpoznając skargę nadzwyczajną Prokuratora Generalnego.

Publikacja: 08.08.2022 13:04

SN: nie trzeba udowadniać konkretnych wydatków na naprawę auta

Foto: Adobe Stock

mat

Sprawa dotyczyła kolizji drogowej z 2013 roku. Sprawca posiadał polisę OC. W oparciu o sporządzoną kalkulację naprawy, ubezpieczyciel wycenił koszt naprawy pojazdu na kwotę 4 451,55 zł i taką wartość tytułem odszkodowania wypłacił. Na skutek odwołania właścicielki uszkodzonego pojazdu, która dokonała naprawy auta we własnym zakresie, ubezpieczyciel przyznał dopłatę w kwocie niespełna 21 złotych. Z uwagi na fakt, że koszt naprawy pojazdu znacznie przekroczył wartość uzyskanego odszkodowania, poszkodowana wskazując na zaniżoną kwotę odszkodowania, skierowała pozew z żądaniem jej uzupełnienia.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Prawne
Jakub Sewerynik: O starszych braciach, czyli mury rosną
Internet i prawo autorskie
Internetowe filmiki z dzikimi zwierzętami i ludźmi mogą być bardzo niebezpieczne
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Będą ważne zmiany w prawie budowlanym? „Żółta kartka” zamiast blokady inwestycji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Podatki
Ojciec zarządza pensją córki - co z podatkiem?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama