Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 23:33 Publikacja: 28.07.2024 12:05
Embraer E2
Foto: AFP
Zakłady o początkowej nazwie Oficinas Gerais de Material Aeronautico (Generalne Warsztaty Materiału Lotniczego) zostały w 1994 r. przemianowane na OGMA — Industria Aeronautica de Portugal, a od 2004 r. związały się z Embraerem. Nowy ośrodek po osiągnięciu pełnej zdolności zapewni dodatkowe obroty 600 mln euro rocznie.
Decyzja o serwisowaniu silników P&W wynikła z rosnącego popytu na obsługę techniczną samolotów, bo ich producenci i przewoźnicy borykają się z zatorami w łańcuchach dostaw po okresie pandemii, a silniki wymagają częstszych interwencji mechaników. Licencyjny ośrodek napraw silników P&W pod Lizboną będzie mógł zajmować się jednostkami napędu instalowanymi w samolotach Embraera i w większych maszynach wąskokadłubowych Airbusa.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas