Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 17:16 Publikacja: 12.02.2023 15:21
Foto: Bloomberg
Po prawie 6 miesiącach blokady ukraińskich portów po rosyjskiej agresji zostały one odblokowane w lipcu na mocy umowy władz w Moskwie i w Kijowie z inicjatywy ONZ i Turcji. Ukraina stale zarzucała Rosji opóźnianie kontroli statków z jej płodami rolnymi, co doprowadziło do zmniejszenia ich wysyłki i strat dla handlowców. Rosja zaprzeczała temu.
Resort rolnictwa w Kijowie poinformował w komunikacie, że z powodu zwolnienia tempa tych kontroli w cieśninie przy Bosforze utworzyła się od 9 lutego kolejka 108 statków — informuje Reuter. Aby skrócić te przestoje i zwiększyć eksport można by zwiększyć nośność statków z 20 tys. ton zboża do 25 tys. ton z i z 6000 do 10 tys. ton oleju jadalnego. „Ze względu na średnią liczbę inspekcji 2,5 statków dziennie oczekujemy, że skutkiem nowych reguł będzie zwiększenie wysyłki ładunków w ciągu półtora miesiąca” — brzmi komunikat resortu. Dodano, że nowe przepisy dotyczyłyby statków, które nie czekają w tej kolejce.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas