Z tego artykułu się dowiesz:
- Dlaczego rosyjski rząd planuje powrót do podróży sterowcami?
- Jakie inne technologie transportowe są częścią nowej rosyjskiej koncepcji do 2035 roku?
- Jakie historyczne przyczyny wpłynęły na zaniechanie budowy sterowców w Rosji?
- Jakie wyzwania ekonomiczne stoją przed rosyjskim przemysłem transportowym?
- Jakie znaczenie ma planowana innowacja technologiczna dla rosyjskiej infrastruktury transportowej?
- W jaki sposób sankcje międzynarodowe wpływają na rosyjski transport lotniczy?
Ożywienie ruchu pasażerskiego z wykorzystaniem sterowców zakłada zatwierdzona przez rząd Rosji koncepcja rozwoju naukowo-technicznego transportu do 2035 r. Dokument określa sterowce towarowe i pasażerskie jako jedną z „głównych obiecujących technologii transportowych”. Mają być przeznaczone do użytku w trudno dostępnych regionach o ograniczonej infrastrukturze.
Rosjanie nie mają czym latać
Jak przypomina „The Moscow Times”, sterowce były budowane w pierwszej połowie XX wieku w wielu krajach, w tym w Rosji sowieckiej. Jednak po serii katastrof w latach 30. XX wieku (najsłynniejsza to pożar niemieckiego sterowca „Hindenburg”)) rozwój tego przemysłu praktycznie ustał, a w 1964 r. władze ZSRR uznały budowę sterowców za bezcelową.
Teraz jednak pomysł wraca, bo rosyjskie lotnictwo pasażerskie, które wojna Putina odcięła od zachodnich samolotów, części zamiennych i serwisowania, lata już na oparach. Stąd nowe, coraz bardziej fantastyczne pomysły, czym przewozić ludzi i towary w największym terytorialnie kraju świata.
Czytaj więcej
Poszukiwania w najbiedniejszych krajach samolotów do wynajęcia obnażają dramatyczną sytuację lotn...