Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.09.2025 21:34 Publikacja: 20.01.2023 03:00
Część stacji kolejowych okazuje się zbyt krótka, by obsługiwać pełnowymiarowe pociągi towarowe. W głównych korytarzach transportowych takich miejsc jest ponad 150
Foto: Krzysztof Bubel - shutterstock
Choć za bilety kolejowe już płacimy dużo więcej niż w ubiegłym roku (np. pociągi TLK zdrożały średnio 11,8 proc., a ekspresy pendolino aż 17,8 proc.), nic nie wskazuje, by drenujące portfele podróże miała zrekompensować poprawa punktualności pociągów. Według opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego badań, to właśnie na opóźnienia podróżni najbardziej narzekają. Tymczasem mogą być jeszcze większe, bo w tym roku szczególnie dotkliwe dla ruchu pociągów okażą się inwestycje na torach.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
– PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. D...
Zamknięcie przez Polskę granicy z Białorusią utrudnia chiński eksport. Jechało tędy 90 proc. transportów kolejow...
W dwa tygodnie po podpisaniu umowy LOT-u z Airbusem o dostawach 40 samolotów A220 firmy zaczęły rozmawiać o konk...
Spółka koncentruje się obecnie na zahamowaniu dalszego spadku udziałów w rynku kolejowych przewozów towarowych,...
Zmiany zwyczajów Polaków, rosnąca siatka oraz zmiany we flocie powodują, że LOT rośnie szybciej niż konkurencja....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas