Reklama

Opóźnienia pociągów mogą być jeszcze większe. Remonty utrudnią życie w 2023

Z obecnego Krajowego Programu Kolejowego, wartego 77 mld zł, zakończono projekty za 31,4 mld zł. W realizacji są jeszcze przedsięwzięcia warte 44,5 mld zł. Części inwestycji dotowanych z funduszy UE nie da się ukończyć w terminie.

Publikacja: 20.01.2023 03:00

Część stacji kolejowych okazuje się zbyt krótka, by obsługiwać pełnowymiarowe pociągi towarowe. W gł

Część stacji kolejowych okazuje się zbyt krótka, by obsługiwać pełnowymiarowe pociągi towarowe. W głównych korytarzach transportowych takich miejsc jest ponad 150

Foto: Krzysztof Bubel - shutterstock

Choć za bilety kolejowe już płacimy dużo więcej niż w ubiegłym roku (np. pociągi TLK zdrożały średnio 11,8 proc., a ekspresy pendolino aż 17,8 proc.), nic nie wskazuje, by drenujące portfele podróże miała zrekompensować poprawa punktualności pociągów. Według opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego badań, to właśnie na opóźnienia podróżni najbardziej narzekają. Tymczasem mogą być jeszcze większe, bo w tym roku szczególnie dotkliwe dla ruchu pociągów okażą się inwestycje na torach.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama