Opóźnienia pociągów mogą być jeszcze większe. Remonty utrudnią życie w 2023

Z obecnego Krajowego Programu Kolejowego, wartego 77 mld zł, zakończono projekty za 31,4 mld zł. W realizacji są jeszcze przedsięwzięcia warte 44,5 mld zł. Części inwestycji dotowanych z funduszy UE nie da się ukończyć w terminie.

Publikacja: 20.01.2023 03:00

Część stacji kolejowych okazuje się zbyt krótka, by obsługiwać pełnowymiarowe pociągi towarowe. W gł

Część stacji kolejowych okazuje się zbyt krótka, by obsługiwać pełnowymiarowe pociągi towarowe. W głównych korytarzach transportowych takich miejsc jest ponad 150

Foto: Krzysztof Bubel - shutterstock

Choć za bilety kolejowe już płacimy dużo więcej niż w ubiegłym roku (np. pociągi TLK zdrożały średnio 11,8 proc., a ekspresy pendolino aż 17,8 proc.), nic nie wskazuje, by drenujące portfele podróże miała zrekompensować poprawa punktualności pociągów. Według opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego badań, to właśnie na opóźnienia podróżni najbardziej narzekają. Tymczasem mogą być jeszcze większe, bo w tym roku szczególnie dotkliwe dla ruchu pociągów okażą się inwestycje na torach.

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach