Otwarcie scen na różnorodność

Rampa zapowiada lifting swojego wizerunku. Do współpracy nad  jego tworzeniem zostali zaproszeni reżyser Grzegorz Mrówczyński i Witold Mazurkiewicz, twórca lubelskiej Kompanii Teatr

Publikacja: 20.09.2011 14:07

„Czerwony Kapturek” na Scenie Kameralnej

„Czerwony Kapturek” na Scenie Kameralnej

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

Grzegorz Mrówczyński został kierownikiem artystycznym sceny Mrowisko, mieszczącej się w podziemiach Rampy. To kontynuacja jego współpracy z teatrem – pokazywał tu dyplomy studentów Szkoły Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich. Zrealizowane z nimi „Wdowy" Sławomira Mrożka i „Matka" Stanisława Ignacego Witkiewicza utrzymają się w repertuarze Mrowiska.

– Chciałbym, żeby ta scena była otwarta na debiuty zarówno aktorskie, autorskie, jak i reżyserskie – zapowiada Mrówczyński.

Na ten sezon planuje kolejną studencką premierę: dialogów z bardzo rzadko goszczącego na polskich scenach dramatu Cypriana Kamila Norwida „Kleopatra i Cezar".

– W trakcie prób czytanych okazało się, że młodzi ludzie niesłychanie chłoną język Norwida, który – jeśli odkleić mu etykietkę „trudnego autora" – iskrzy i brzmi bardzo aktualnie – mówi reżyser.

Na scenie Mrowisko Mrówczyński chce także zaprosić widzów do teatralnej zabawy. W Rampie zagości bowiem ursynowski Teatr Improwizacji Anima założony przez Mariusza Gawrysia.

Witold Mazurkiewicz, który został kierownikiem Sceny Kameralnej, na dobry początek proponuje zaś gościnne pokazy przedstawień współtworzonych przez połączone siły Provisorium i Kompanii Teatr z Lublina.

W tym tygodniu oglądamy w Rampie ich spektakl „Ferdydurke" (środa i czwartek, godz. 19) oraz skierowanego do młodszego widza „Czerwonego Kapturka" (dziś, godz. 10 i 12). W październiku lubliniacy pojawią się tutaj z „Emigrantami" Sławomira Mrożka.

– Moim zadaniem jest określenie nowej linii programowej Sceny Kameralnej – mówi Witold Mazurkiewicz. – Nie chcę jednak działać na zasadzie szoku fundowanego widzom. Teatr to dla mnie różnorodność, dlatego w planach mam zarówno spektakle będące dobrze rozumianą rozrywką, jak i skłaniające do refleksji.

Stąd w repertuarze Sceny Kameralnej znajdą się reżyserowany przez Mazurkiewicza muzyczny spektakl „Być jak Frank Sinatra" i warszawska premiera głośnego tekstu Artura Pałygi „Żyd".

 

Agnieszka Rataj

Grzegorz Mrówczyński został kierownikiem artystycznym sceny Mrowisko, mieszczącej się w podziemiach Rampy. To kontynuacja jego współpracy z teatrem – pokazywał tu dyplomy studentów Szkoły Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich. Zrealizowane z nimi „Wdowy" Sławomira Mrożka i „Matka" Stanisława Ignacego Witkiewicza utrzymają się w repertuarze Mrowiska.

– Chciałbym, żeby ta scena była otwarta na debiuty zarówno aktorskie, autorskie, jak i reżyserskie – zapowiada Mrówczyński.

Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Latający Potwór Spaghetti objawi się w Krakowie