Reklama

Polska. Where the unbelievable happens - spot promujący Polskę

W sieci pojawił się spot zamówiony przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, który ma promować Polskę za granicą.

Publikacja: 01.11.2014 23:23

Polska. Where the unbelievable happens - spot promujący Polskę

Foto: Kadr z filmu

2-minutowa odsłona reklamowej kampanii Polski, została zamówiona przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Film przygotowało Opus Film, postprodukcją zajęło się Platige Image.

Film "Polska. Where the unbelievable happens" (Polska. Gdzie niewiarygodne staje się rzeczywistością) utrzymany jest w baśniowej konwencji.

- W ubiegłym tygodniu byłem w Polsce - szepcze po angielsku chłopiec do kolegi z ławki i z przejęciem opisuje mu rodzinną wyprawę do Gdańska, Warszawy, Krakowa i Zakopanego.

- Mój tata musiał zająć się czymś w Polsce, więc zabrał nas na wakacje - zdradza uczeń.

- Najpierw pojechaliśmy nad morze - opowiada. - Zobaczyliśmy stadion, który musieli wyciągnąć z morza, bo wygląda jak bursztyn - opisuje chłopiec.

Reklama
Reklama

- Stamtąd wybraliśmy się do Warszawy. W samym centrum miasta widzieliśmy wielką bitwę. Byli tam rycerze i konie - relacjonuje.

- W Krakowie widzieliśmy jaskinię, w której mieszka smok, ale akurat go nie było - opisuje. A wszystko to w czasie, gdy jego ojciec podpisywał kontrakty z polskimi partnerami.

Na koniec wyprawy cała rodzina udaje się w góry, gdzie spotkała śpiącego giganta z kamienia.

Chłopiec pokazał koledze zdjęcia z wycieczki, na których widać stadion PGE Arena, obraz Jana Matejki "Bitwa pod Grunwaldem", figurę Smoka Wawelskiego i Giewont.

Film kończy się hasłem: "Polska. Where the unbelievable happens".

Nie obyło się jednak bez kontrowersji. Lider SLD Leszek Miller zwrócił na Twitterze uwagę - za dziennikarką Katarzyną Pawlak - że na Giewoncie, który pojawia się w klipie, brakuje krzyża.

Reklama
Reklama

@KatarzynaPawlak: O, a co się stało z krzyżem na Giewoncie w tym spocie promującym Polskę? pic.twitter.com/5SblY1W2nh

Warszawiacy natomiast zwrócili uwagę na fragment nakręcony przy rondzie de Gaulle'a. W tle widać Hotel Intercontinental, Złotą 44, Rondo 1 czy fragment Warszawskiego Centrum Finansowego, których nie da się stamtąd dostrzec.

Reżyserem i twórcą scenariusza jest Paweł Borowski. Za produkcję odpowiadała Sonia Pośpiech, a muzykę Adam Burzyński.

2-minutowa odsłona reklamowej kampanii Polski, została zamówiona przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Film przygotowało Opus Film, postprodukcją zajęło się Platige Image.

Film "Polska. Where the unbelievable happens" (Polska. Gdzie niewiarygodne staje się rzeczywistością) utrzymany jest w baśniowej konwencji.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Społeczeństwo
„Nigdy nie powiedziałem o tym nikomu”. 63 proc. mężczyzn w Polsce doświadczyło przemocy
Społeczeństwo
Nowa rowerowa mapa Warszawy. Przekroczono 850 km infrastruktury dla cyklistów
Społeczeństwo
Kiedy Polacy z Flotylli Sumud wrócą do Polski? Są nowe informacje
Społeczeństwo
Polscy aktywiści z Flotylli Sumud opuścili już Izrael. Są w Grecji
Reklama
Reklama