Reklama

Korea Południowa: Internauci oglądają jak blogerzy jedzą obiady

Od kilku lat w Korei Południowej można korzystać z serwisu Afreeca TV. Nazwa to skrót od Any Free Broadcasting, czyli "każdy możne nadawać własne treści za darmo".

Aktualizacja: 20.08.2015 14:44 Publikacja: 20.08.2015 14:32

Kadr z jednego z programów w Afreeca TV

Kadr z jednego z programów w Afreeca TV

Foto: Internet

Obecnie z Afreeca TV korzysta 8 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Ponad 60 proc. z nich to osoby mające mniej niż 20 lat. Oznacza to, że 40 proc. całej populacji południowokoreańskiej młodzieży w wieku od 10 do 30 lat (łącznie grupa ta liczy 12,5 mln osób) co najmniej raz w miesiącu ogląda coś w tym serwisie.

W Afreeca TV najpopularniejsze obecnie są tzw. meok bang, czyli internetowe audycje polegające na tym, że bloger przed ekranem komputera coś je i rozmawia ze swoimi widzami. Niektórzy są tak popularni, że własne kanały na Afreeca TV przynoszą im nawet ponad 6300 zł za odcinek. Tyle potrafi otrzymać gwiazda tej kulinarnej TV w wersji 2.0, czternastoletni Kim Sung-jin. Swoje audycje w których spożywa posiłki na oczach internautami przygotowuje od 3 lat. W serwisie można go znaleźć pod nickiem Patoo.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Społeczeństwo
Zdjęcia Donalda Trumpa z Jeffreyem Epsteinem na murach Zamku Windsor
Społeczeństwo
Japonia: Niemal co trzeci mieszkaniec kraju ma 65 lat i więcej. 9 mln z nich pracuje
Społeczeństwo
Antyizraelski protest w Hiszpanii. Wyścig Vuelta a España został przerwany
Społeczeństwo
Władze Nepalu chciały wyłączyć Facebooka. 19 osób nie żyje. Premier rezygnuje
Społeczeństwo
Prezes pod mostem i bez głowy. Niekończąca się seria dziwnych zgonów w Rosji
Reklama
Reklama