Korea Południowa: Internauci oglądają jak blogerzy jedzą obiady

Od kilku lat w Korei Południowej można korzystać z serwisu Afreeca TV. Nazwa to skrót od Any Free Broadcasting, czyli "każdy możne nadawać własne treści za darmo".

Aktualizacja: 20.08.2015 14:44 Publikacja: 20.08.2015 14:32

Kadr z jednego z programów w Afreeca TV

Kadr z jednego z programów w Afreeca TV

Foto: Internet

Obecnie z Afreeca TV korzysta 8 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Ponad 60 proc. z nich to osoby mające mniej niż 20 lat. Oznacza to, że 40 proc. całej populacji południowokoreańskiej młodzieży w wieku od 10 do 30 lat (łącznie grupa ta liczy 12,5 mln osób) co najmniej raz w miesiącu ogląda coś w tym serwisie.

W Afreeca TV najpopularniejsze obecnie są tzw. meok bang, czyli internetowe audycje polegające na tym, że bloger przed ekranem komputera coś je i rozmawia ze swoimi widzami. Niektórzy są tak popularni, że własne kanały na Afreeca TV przynoszą im nawet ponad 6300 zł za odcinek. Tyle potrafi otrzymać gwiazda tej kulinarnej TV w wersji 2.0, czternastoletni Kim Sung-jin. Swoje audycje w których spożywa posiłki na oczach internautami przygotowuje od 3 lat. W serwisie można go znaleźć pod nickiem Patoo.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Społeczeństwo
Sondaż: Amerykanie niezadowoleni z polityki gospodarczej Donalda Trumpa
Społeczeństwo
Zadowolony jak Rosjanin w czwartym roku wojny
Społeczeństwo
Hiszpania pokonana w pięć sekund. Winę za blackout ponoszą politycy?
Społeczeństwo
Po dwóch latach w Sojuszu Finowie tracą zaufanie do NATO. Efekt Donalda Trumpa?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Społeczeństwo
Nowa Zelandia będzie uznawać tylko płeć biologiczną? Jest projekt ustawy
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne