Nawet 50 tys. zł kary za reklamowanie przeglądów lekowych w aptekach

Główny Inspektor Farmaceutyczny przypomina, że informacja o realizowaniu przez aptekę programu pilotażowego przeglądów lekowych nie może zawierać treści wartościujących ani znaków graficznych, które zachęcałyby do skorzystania z usług apteki.

Publikacja: 24.03.2022 09:44

Nawet 50 tys. zł kary za reklamowanie przeglądów lekowych w aptekach

Foto: Fotorzepa / Jerzy Dudek

W komunikacie w sprawie oznaczenia aptek ogólnodostępnych uczestniczących w programie pilotażowym przeglądów lekowych z 22 marca 2022 r., GIF przypomina, że wszelkie informacje o uczestnictwie konkretnych aptek ogólnodostępnych w programie powinny być sformułowane tak, aby nie naruszały art. 94a ust. 1 ustawy Prawo farmaceutyczne, który stanowi, że reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności jest zabroniona, przy czym reklamy nie stanowi informacja o lokalizacji i godziny pracy apteki lub punktu aptecznego.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Prawo karne
Morderstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Obrońca podejrzanego: nie przyznał się
Ubezpieczenia i odszkodowania
Rekordowe odszkodowanie dla pacjenta. Miał operację kolana, wypisano go bez nogi
Prawo dla Ciebie
Jest decyzja SN ws. wytycznych PKW. Czy wstrząśnie wyborami?
Prawo karne
Mieszkanie Nawrockiego. Nieprawdziwe oświadczenia w akcie notarialnym – co na to prawo karne?
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem