Od dziś obwiązują nowe zasady sprzedaży gminnych nieruchomości.
Ogłoszenie o przetargu tych, których cena wywoławcza przekracza 100 tys. euro, ma zostać podane do publicznej wiadomości przynajmniej na dwa miesiące przed wyznaczonym terminem. W tym samym czasie ogłoszenie powinno być też zamieszczone w prasie codziennej ogólnokrajowej. Taką zmianę wprowadza nowelizacja rozporządzenia w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości.
Ogłoszenie o przetargu nieruchomości o mniejszej wartości, tak jak dotychczas, musi być opublikowane 30 dni przed jego terminem.
Ponadto dla przetargów na nieruchomości, których cena wywoławcza przekracza 10 mln euro, wyciąg ogłoszenia zamieszcza się co najmniej dwukrotnie. Najpierw na dwa miesiące, a drugi raz 30 dni przed terminem przetargu.
Nieco inaczej będzie wyglądała weryfikacja opłacenia wadium przez uczestników. Do tej pory dowód jego wniesienia był przedkładany komisji przetargowej przed otwarciem przetargu. Trzeba było je okazać na trzy dni przed konkursem ofert, komisja powinna go w tym czasie zweryfikować. Zgodnie z nowymi przepisami komisja ma obowiązek stwierdzić, czy wadium zostało wniesione już przed otwarciem przetargu.