Nowa wizja Audi. Trochę SUV, trochę coupe, trochę pick-up

Koncepcyjny model Audi o nazwie Activesphere pokazuje kolejny kawałek przyszłości marki. W tej odsłonie wizji na przyszłość Audi łączy w jednym modelu różne typy pojazdów - od SUV-a, poprzez coupe aż po pick-up'a.

Publikacja: 31.01.2023 13:21

Audi Activesphere

Audi Activesphere

Foto: mat. prasowe

Audi ma ostatnio fazę na modele studyjne. Był Skysphere, Grandsphere i Urbansphere. Teraz jest Activesphere. Auto, które może się zmienić z zamkniętego luksusowego modelu z napędem na wszystkie koła pickupa z otwartą przestrzenią ładunkową, w której zmieści się wszelkiego rodzaju sprzętu rekreacyjno-sportowy. Za naciśnięciem przycisku cała tylna szyba chowa się, a z tyłu tworzy się przestrzeń ładunkowa, która jest wyposażona w opcje mocowania rowerów, nart, toreb golfowych lub sprzętu do sportów wodnych. Kolejna możliwa metamorfoza dzieje się dzięki pneumatycznemu zawieszeniu, podobnie jak w modelach allroad, prześwit w koncepcie Activesphere można zmieniać w zakresie od 20,8 do 24,8 cm.

Audi Activesphere

Audi Activesphere

mat. prasowe

Wyjątkowe Audi ma 4,98 m długości, 2,07 m szerokości, 1,60 m wysokości i rozstaw osi 2,97 m. Studyjny model oparto na platformie Premium Platform Electric (PPE) i jest zdecydowanie wskazówką dla modeli produkcyjnych, takich jak Q6, które zadebiutuje jeszcze w tym roku, oraz dla zapowiedzianego A6 na rok 2024. Ten ostatni powinien mieć niemal identyczne wymiary zewnętrzne i taki sam rozstaw osi jak zaprezentowany koncept. Auto jest gotowe do jazdy autonomicznej na poziomie 4, może samodzielnie jechać na przeznaczonych do tego trasach. Kierownicę i pedały można w nim całkowicie złożyć. W trybie autonomicznym kierowca siedzi na jednym z czterech foteli i ma przed sobą jedynie płaską deskę rozdzielczą.

Czytaj więcej

Pavel Šolc, prezes zarządu VW Group Polska: Elektromobilna transformacja nabiera tempa
Audi Activesphere

Audi Activesphere

mat. prasowe

Specjalne okulary służą kierowcy jako rodzaj pomocy wizualnej, która dzięki swoim możliwościom wykracza daleko poza to, co potrafią dziś okulary wirtualnej rzeczywistości. Przedstawia treści rozszerzonej rzeczywistości znanej z wyświetlaczy head-up w trzech wymiarach w przestrzennym obrazie świata rzeczywistego. Brzmi to skomplikowanie, ale może będzie nieco mniej jeśli uda się to przetestować. Osoby na wszystkich siedzeniach mogą dotykać wirtualnych elementów sterujących, takich jak klimatyzacja czy infotainment, po tym jak umieszczą je sobie w wybranym miejscu. Później mogą nimi regulować temperaturę lub wybierać muzykę – tak jak w świecie analogowym. W przyszłości okulary zastąpią także tablety podczas wybierania trasy w domu czy umawiania wizyty w serwisie online.

Audi Activesphere

Audi Activesphere

mat. prasowe

Napęd odbywa się przez dwa silniki elektryczne (jeden z przodu, drugi z tyłu) o mocy systemowej 442 KM i momencie obrotowym 720 Nm. Zasięg ma wynieść około 600 km, a akumulator ma pojemność 100 kWh. Zainstalowano tu technologię ładowania 800 V. Według Audi, dzięki mocy ładowania do 270 kW zasięg około 300 km można uzupełnić w ciągu dziesięciu minut.

Audi Activesphere

Audi Activesphere

mat. prasowe

Audi Activesphere

Audi Activesphere

mat. prasowe

Audi Activesphere

Audi Activesphere

mat. prasowe

Audi Activesphere

Audi Activesphere

mat. prasowe

Czytaj więcej

Audi Q5 Sportback: Lepiej późno niż wcale

Audi ma ostatnio fazę na modele studyjne. Był Skysphere, Grandsphere i Urbansphere. Teraz jest Activesphere. Auto, które może się zmienić z zamkniętego luksusowego modelu z napędem na wszystkie koła pickupa z otwartą przestrzenią ładunkową, w której zmieści się wszelkiego rodzaju sprzętu rekreacyjno-sportowy. Za naciśnięciem przycisku cała tylna szyba chowa się, a z tyłu tworzy się przestrzeń ładunkowa, która jest wyposażona w opcje mocowania rowerów, nart, toreb golfowych lub sprzętu do sportów wodnych. Kolejna możliwa metamorfoza dzieje się dzięki pneumatycznemu zawieszeniu, podobnie jak w modelach allroad, prześwit w koncepcie Activesphere można zmieniać w zakresie od 20,8 do 24,8 cm.

Samochód Jutra
Honda CR-V pojawi się w nowej wersji. To wodorowa… hybryda
Samochód Jutra
Fiat Panda powraca. Będzie elektryczny i w stylu lat 80.
Samochód Jutra
Jest szansa na odrodzenie Volkswagena Scirocco. Wyprodukowano 1,4 mln egz. tego coupe
Samochód Jutra
Dacia chce wygrać rajd Dakar. Za kierownicą usiądzie Sebastian Loeb
Samochód Jutra
Nadjeżdża najmocniejszy Abarth w historii. Wyjedzie z polskiej fabryki