List w obronie Krzysztofa Skowrońskiego

Z niepokojem przyjmujemy informacje o działaniach, które wydają nam się poszukiwaniem formalnych pretekstów do zwolnienia dyrektora radiowej Trójki Krzysztofa Skowrońskiego.

Aktualizacja: 20.02.2009 00:24 Publikacja: 19.02.2009 17:23

Krzysztof Skowroński

Krzysztof Skowroński

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

W wypowiedziach władz Polskiego Radia i niektórych publicystów nie znajdujemy śladu oceny tego, co jest w opinii o działaniach dyrektora anteny najważniejsze – odpowiedzi na pytanie, jakie radio stworzył. Trójka za czasów Skowrońskiego zyskała na nowo swoisty charakter, wyróżniający ją od innych stacji publicznych oraz komercyjnych. To znów radio dla inteligentów, zapewniające godziwą rozrywkę nie polegającą tylko na graniu w kółko tych samych przebojów oraz audycje poświęcone kulturze wysokiej, ale w sposób niekoturnowy. Nie stroni od eksperymentów, ale w granicach tego, co może zainteresować osoby spoza wąskich kręgów awangardowych. I wreszcie Trójka daje słuchaczom wyważony obraz świata, z dystansem do afiliacji politycznych i chwilowych medialnych mód. Naszym zdaniem jest to właśnie najpełniejszy sposób realizacji misji medium publicznego, które potrafi się liczyć z oczekiwaniami i gustami swojej publiczności, ale nie idzie na łatwiznę. A że publiczność ta istnieje i coraz chętniej powraca do Trójki, świadczy choćby wzrost wyników słuchalności. Widać z nich, że stanowimy mniejszość, ale jednak liczną. Mamy prawo do dobrego radia i oczekujemy od władz publicznych mediów, że dostrzegą w Trójce pod kierownictwem Skowrońskiego jeden z nielicznych przykładów, że w ostatnich latach coś zmieniło się na lepsze.

Piotr Adamczyk (aktor)

Cezary Bielakowski („Dziennik”)

Paweł Bravo ("Rzeczpospolita")

Bogusław Chrabota (Polsat)

Reklama
Reklama

Jan Dworak

Paweł Fąfara („Polska The Times”)

Piotr Gabryel („Rzeczpospolita”)

Maciej Gawlikowski

Joanna Góra („Shape”)

Robert Górski (satyryk, Kabaret Moralnego Niepokoju)

Reklama
Reklama

Piotr Gursztyn („Dziennik”)

Jerzy Haszczyński („Rzeczpospolita”)

Wacław Holewiński (pisarz)

Andrzej Horubała (pisarz, producent, reżyser telewizyjny)

Stanisław Janecki („Wprost”)

Igor Janke („Rzeczpospolita”)

Reklama
Reklama

Janina Jankowska

Anna Kaplińska-Struss („Gala”)

Jarosław Kostkowski („Fakty” TVN)

Robert Krasowski („Dziennik”)

Piotr Legutko („Dziennik Polski”)

Reklama
Reklama

Monika Libicka („Polska The Times”)

Tomasz Lipko (TVN)

Paweł Lisicki („Rzeczpospolita”)

Cezary Łazarewicz („Polityka”)

Filip Łobodziński („Newsweek”)

Reklama
Reklama

Marek Magierowski („Rzeczpospolita”)

Wojciech Mann

Grzegorz Markowski (Perfect)

Robert Mazurek („Dziennik”, „Wprost”)

Marcin Meller („Playboy”)

Reklama
Reklama

Cezary Michalski („Dziennik”)

Zdobysław Milewski

Marzena Paczuska

Agata Passent (felietonistka)

Maciej Pawlicki

Mirosław Pęczak („Polityka”)

Tomasz Pompowski („Polska The Times”)

Jan Pospieszalski

Marcin Prokop (TVN)

Piotr Pytlakowski („Polityka”)

Michał Rusinek (poeta, tłumacz)

Andrzej Rychard (socjolog)

Bogdan Rymanowski (TVN 24)

Piotr Semka („Rzeczpospolita”)

Paweł Siennicki („Polska The Times”)

Ernest Skalski

Piotr Skwieciński (publicysta)

Tomasz Sobiecki ("Życie Warszawy")

Liliana Sonik (publicystka)

Paulina Stolarek („Voyage”)

Marta Stremecka („Dziennik”)

Maciej Strzembosz

Wiktor Świetlik („Polska The Times”)

Paweł Śpiewak (socjolog)

Marian Terlecki (TV Puls)

Tomasz Terlikowski („Wprost”)

Wojciech Tomczyk (dramaturg, producent filmowy)

Grzegorz Turnau (piosenkarz)

Magda Umer (piosenkarka)

Łukasz Warzecha („Fakt”)

Grzegorz Wasowski

Bronisław Wildstein („Rzeczpospolita”)

Ewa Winnicka („Polityka”)

Michał Wójcik („Focus”)

Tomasz Wróblewski (publicysta)

Igor Zalewski (publicysta)

Piotr Zaremba („Dziennik”)

Aga Zaryan (piosenkarka)

Dominik Zdort („Rzeczpospolita„)

Rafał Ziemkiewicz („Rzeczpospolita”)

Wojciech Zimiński

Beata Zubowicz ("Rzeczpospolita")

[b][link=http://blog.rp.pl/listotwarty/2009/02/19/list-w-obronie-krzysztofa-skowronskiego/]Podpisz się pod listem[/link][/b]

W wypowiedziach władz Polskiego Radia i niektórych publicystów nie znajdujemy śladu oceny tego, co jest w opinii o działaniach dyrektora anteny najważniejsze – odpowiedzi na pytanie, jakie radio stworzył. Trójka za czasów Skowrońskiego zyskała na nowo swoisty charakter, wyróżniający ją od innych stacji publicznych oraz komercyjnych. To znów radio dla inteligentów, zapewniające godziwą rozrywkę nie polegającą tylko na graniu w kółko tych samych przebojów oraz audycje poświęcone kulturze wysokiej, ale w sposób niekoturnowy. Nie stroni od eksperymentów, ale w granicach tego, co może zainteresować osoby spoza wąskich kręgów awangardowych. I wreszcie Trójka daje słuchaczom wyważony obraz świata, z dystansem do afiliacji politycznych i chwilowych medialnych mód. Naszym zdaniem jest to właśnie najpełniejszy sposób realizacji misji medium publicznego, które potrafi się liczyć z oczekiwaniami i gustami swojej publiczności, ale nie idzie na łatwiznę. A że publiczność ta istnieje i coraz chętniej powraca do Trójki, świadczy choćby wzrost wyników słuchalności. Widać z nich, że stanowimy mniejszość, ale jednak liczną. Mamy prawo do dobrego radia i oczekujemy od władz publicznych mediów, że dostrzegą w Trójce pod kierownictwem Skowrońskiego jeden z nielicznych przykładów, że w ostatnich latach coś zmieniło się na lepsze.

Reklama
Publicystyka
Marek Kutarba: Czy Polska naprawdę powinna bać się bardziej sojuszniczych Niemiec niż wrogiej jej Rosji?
Publicystyka
Adam Bielan i Michał Kamiński podłożyli ogień pod koalicję. Donald Tusk ma problem
Publicystyka
Marek Migalski: Dekonstrukcja rządu
Publicystyka
Estera Flieger: Donald Tusk uwierzył, że może już tylko przegrać
Publicystyka
Dariusz Lasocki: 10 powodów, dla których wstyd mi za te wybory
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama