List w obronie Krzysztofa Skowrońskiego

Z niepokojem przyjmujemy informacje o działaniach, które wydają nam się poszukiwaniem formalnych pretekstów do zwolnienia dyrektora radiowej Trójki Krzysztofa Skowrońskiego.

Aktualizacja: 20.02.2009 00:24 Publikacja: 19.02.2009 17:23

Krzysztof Skowroński

Krzysztof Skowroński

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

W wypowiedziach władz Polskiego Radia i niektórych publicystów nie znajdujemy śladu oceny tego, co jest w opinii o działaniach dyrektora anteny najważniejsze – odpowiedzi na pytanie, jakie radio stworzył. Trójka za czasów Skowrońskiego zyskała na nowo swoisty charakter, wyróżniający ją od innych stacji publicznych oraz komercyjnych. To znów radio dla inteligentów, zapewniające godziwą rozrywkę nie polegającą tylko na graniu w kółko tych samych przebojów oraz audycje poświęcone kulturze wysokiej, ale w sposób niekoturnowy. Nie stroni od eksperymentów, ale w granicach tego, co może zainteresować osoby spoza wąskich kręgów awangardowych. I wreszcie Trójka daje słuchaczom wyważony obraz świata, z dystansem do afiliacji politycznych i chwilowych medialnych mód. Naszym zdaniem jest to właśnie najpełniejszy sposób realizacji misji medium publicznego, które potrafi się liczyć z oczekiwaniami i gustami swojej publiczności, ale nie idzie na łatwiznę. A że publiczność ta istnieje i coraz chętniej powraca do Trójki, świadczy choćby wzrost wyników słuchalności. Widać z nich, że stanowimy mniejszość, ale jednak liczną. Mamy prawo do dobrego radia i oczekujemy od władz publicznych mediów, że dostrzegą w Trójce pod kierownictwem Skowrońskiego jeden z nielicznych przykładów, że w ostatnich latach coś zmieniło się na lepsze.

Piotr Adamczyk (aktor)

Cezary Bielakowski („Dziennik”)

Paweł Bravo ("Rzeczpospolita")

Bogusław Chrabota (Polsat)

Jan Dworak

Paweł Fąfara („Polska The Times”)

Piotr Gabryel („Rzeczpospolita”)

Maciej Gawlikowski

Joanna Góra („Shape”)

Robert Górski (satyryk, Kabaret Moralnego Niepokoju)

Piotr Gursztyn („Dziennik”)

Jerzy Haszczyński („Rzeczpospolita”)

Wacław Holewiński (pisarz)

Andrzej Horubała (pisarz, producent, reżyser telewizyjny)

Stanisław Janecki („Wprost”)

Igor Janke („Rzeczpospolita”)

Janina Jankowska

Anna Kaplińska-Struss („Gala”)

Jarosław Kostkowski („Fakty” TVN)

Robert Krasowski („Dziennik”)

Piotr Legutko („Dziennik Polski”)

Monika Libicka („Polska The Times”)

Tomasz Lipko (TVN)

Paweł Lisicki („Rzeczpospolita”)

Cezary Łazarewicz („Polityka”)

Filip Łobodziński („Newsweek”)

Marek Magierowski („Rzeczpospolita”)

Wojciech Mann

Grzegorz Markowski (Perfect)

Robert Mazurek („Dziennik”, „Wprost”)

Marcin Meller („Playboy”)

Cezary Michalski („Dziennik”)

Zdobysław Milewski

Marzena Paczuska

Agata Passent (felietonistka)

Maciej Pawlicki

Mirosław Pęczak („Polityka”)

Tomasz Pompowski („Polska The Times”)

Jan Pospieszalski

Marcin Prokop (TVN)

Piotr Pytlakowski („Polityka”)

Michał Rusinek (poeta, tłumacz)

Andrzej Rychard (socjolog)

Bogdan Rymanowski (TVN 24)

Piotr Semka („Rzeczpospolita”)

Paweł Siennicki („Polska The Times”)

Ernest Skalski

Piotr Skwieciński (publicysta)

Tomasz Sobiecki ("Życie Warszawy")

Liliana Sonik (publicystka)

Paulina Stolarek („Voyage”)

Marta Stremecka („Dziennik”)

Maciej Strzembosz

Wiktor Świetlik („Polska The Times”)

Paweł Śpiewak (socjolog)

Marian Terlecki (TV Puls)

Tomasz Terlikowski („Wprost”)

Wojciech Tomczyk (dramaturg, producent filmowy)

Grzegorz Turnau (piosenkarz)

Magda Umer (piosenkarka)

Łukasz Warzecha („Fakt”)

Grzegorz Wasowski

Bronisław Wildstein („Rzeczpospolita”)

Ewa Winnicka („Polityka”)

Michał Wójcik („Focus”)

Tomasz Wróblewski (publicysta)

Igor Zalewski (publicysta)

Piotr Zaremba („Dziennik”)

Aga Zaryan (piosenkarka)

Dominik Zdort („Rzeczpospolita„)

Rafał Ziemkiewicz („Rzeczpospolita”)

Wojciech Zimiński

Beata Zubowicz ("Rzeczpospolita")

[b][link=http://blog.rp.pl/listotwarty/2009/02/19/list-w-obronie-krzysztofa-skowronskiego/]Podpisz się pod listem[/link][/b]

W wypowiedziach władz Polskiego Radia i niektórych publicystów nie znajdujemy śladu oceny tego, co jest w opinii o działaniach dyrektora anteny najważniejsze – odpowiedzi na pytanie, jakie radio stworzył. Trójka za czasów Skowrońskiego zyskała na nowo swoisty charakter, wyróżniający ją od innych stacji publicznych oraz komercyjnych. To znów radio dla inteligentów, zapewniające godziwą rozrywkę nie polegającą tylko na graniu w kółko tych samych przebojów oraz audycje poświęcone kulturze wysokiej, ale w sposób niekoturnowy. Nie stroni od eksperymentów, ale w granicach tego, co może zainteresować osoby spoza wąskich kręgów awangardowych. I wreszcie Trójka daje słuchaczom wyważony obraz świata, z dystansem do afiliacji politycznych i chwilowych medialnych mód. Naszym zdaniem jest to właśnie najpełniejszy sposób realizacji misji medium publicznego, które potrafi się liczyć z oczekiwaniami i gustami swojej publiczności, ale nie idzie na łatwiznę. A że publiczność ta istnieje i coraz chętniej powraca do Trójki, świadczy choćby wzrost wyników słuchalności. Widać z nich, że stanowimy mniejszość, ale jednak liczną. Mamy prawo do dobrego radia i oczekujemy od władz publicznych mediów, że dostrzegą w Trójce pod kierownictwem Skowrońskiego jeden z nielicznych przykładów, że w ostatnich latach coś zmieniło się na lepsze.

Publicystyka
Rosja zamyka polski konsulat. Dlaczego akurat w Petersburgu?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Publicystyka
Marek Kozubal: Dlaczego Polacy nie chcą wracać do Polski
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: PiS robi Nawrockiemu kampanię na tragedii, żeby uderzyć w Trzaskowskiego
Publicystyka
Estera Flieger: „Francji już nie ma”, ale odbudowała katedrę Notre-Dame
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Publicystyka
Trzaskowski zaczyna z impetem. I chce uniknąć błędów z przeszłości