Fatalne wyniki browarów. Polacy odwracają się od piwa

Sprzedaż piwa w 2023 r. mocno spadła. Polacy kupili aż 400 milionów półlitrowych butelek i puszek piwa mniej niż w 2022 r. Najlepiej radzą sobie piwa bezalkoholowe.

Publikacja: 13.02.2024 16:12

Sprzedaż piwa w 2023 r. mocno spadła

Sprzedaż piwa w 2023 r. mocno spadła

Foto: Adobe Stock

Rok 2023 był najgorszym dla producentów piwa na przestrzeni ostatnich lat. Wg NielsenIQ, sprzedaż spadła o 6,9 proc. w ujęciu ilościowym. Stało się tak mimo promocji i szeregu nowych produktów. Spadki dotyczą zresztą wszystkich sektorów rynku alkoholowego, choć najmocniej tracą właśnie browary oraz mocne alkohole z wódką na czele.

Zdaniem producentów sytuacja wynika ze skumulowanego efektu pandemii, podwyżek akcyzy, wojny w Ukrainie i inflacji, które łącznie doprowadziły do wzrostu cen i spadku popytu.

Pozostało 87% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku