Reklama
Rozwiń
Reklama

Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów

Z początkiem 2026 r. Grupa Żywiec zakończy produkcję w Browarze Namysłów. Zwolni pracowników i sprzeda sam zakład. Zwolnienia są też planowane amsterdamskiej centrali Grupy Heineken.

Publikacja: 16.10.2025 11:14

Grupa Żywiec zakończy produkcję w Browarze Namysłów

Grupa Żywiec zakończy produkcję w Browarze Namysłów

Foto: PAP/Albert Zawada

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie są plany Grupy Żywiec wobec Browaru Namysłów i jego pracowników?
  • Dlaczego Grupa Żywiec zdecydowała się na zamknięcie kolejnego browaru w Polsce?
  • Jakie są konsekwencje likwidacji browaru w Namysłowie dla lokalnego rynku pracy?
Pozostało jeszcze 94% artykułu

Grupa Żywiec należąca do Grupy Heineken coraz mocniej ogranicza produkcję piwa w Polsce. Firma poinformowała, że zamyka browar w Namysłowie, który w tym miejscu funkcjonował od siedmiu wieków. W browarze było produkowane piwo Nałęczowskie, jasne i ciemne. Likwidacja zakładu nastąpi z początkiem 2026 roku.

Jak informuje spółka, pracownicy otrzymają odprawy oraz „dodatkowe wsparcie”. Żywiec informuje też, że rozmawia z potencjalnymi inwestorami o sprzedaży samych aktywów browaru, ale podobnie jak w przypadku niedawnej likwidacji browaru w Leżajsku, spółka nie chce informować o szczegółach. Od przyszłego roku firma będzie produkować piwo tylko w trzech zakładach: w Żywcu, Warce i Elblągu.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Przemysł spożywczy
Naukowcy wzywają, by jeść o połowę mniej mięsa. „Mamy kryzys planetarny”
Przemysł spożywczy
Wojna o piwo i „małpki” w Sejmie. Kto zyska na zakazie reklam?
Reklama
Reklama