Reklama
Rozwiń
Reklama

Wojna o piwo i „małpki” w Sejmie. Kto zyska na zakazie reklam?

Zakaz reklamy alkoholu w Polsce to w praktyce koniec legalnych kampanii piwa – branża ostrzega, że 187 mln zł budżetu reklamowego trafi do sieci i social mediów. Browary mówią o absurdzie: zamiast ograniczać „małpki”, ustawa uderza w piwo bezalkoholowe.

Publikacja: 29.09.2025 04:58

Wojna o piwo i „małpki” w Sejmie. Kto zyska na zakazie reklam?

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie są planowane zmiany dotyczące zakazu reklamy alkoholu w Polsce?
  • W jaki sposób zmiany te mogą wpłynąć na branżę piwną oraz na producentów innych alkoholi?
  • Jakie strategie reklamowe mogą być zastosowane przez producentów piwa w obliczu nowych regulacji?
  • Jakie nowe przepisy i kary mogą zostać wprowadzone w ramach nowelizacji Ustawy o wychowaniu w trzeźwości?
Pozostało jeszcze 94% artykułu

dwie ustawy trafiły do Sejmu w ubiegłym tygodniu, zapowiadające znaczne ograniczenia w handlu i promocji alkoholu. Nowa Lewica chce usunięcia alkoholu ze stacji benzynowych, a Polska 2050 – żąda zakazu reklamy alkoholu, a także zakazu promocji oferujących wiele sztuk piwa, w rodzaju „kup 8 zapłać za 4”, w których ostatnio celują dyskonty oraz mniejsze popularne sklepy czynne do 23. Zakaz reklamy alkoholu w Polsce oznacza realnie zakaz reklamy piwa, którą w drodze „wyjątku” dopuszczała do tej pory Ustawa o wychowaniu w trzeźwości.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama