Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 14.10.2025 22:09 Publikacja: 21.05.2025 16:21
Foto: Adobe Stock
Co trzeciej osobie, która w roku poprzedzającym badanie kupowała napoje bezalkoholowe, zdarzyło się pomylić piwo alkoholowe z alkoholowym, a co druga przyznaje, że w przypadku etykiet produktów bezalkoholowych oraz ich alkoholowych odpowiedników, łatwo jest o pomyłkę. Dotyczy to zarówno piwa jak i wina - wynika z badania IBRiS, zrealizowanego w marcu tego roku.
Jednocześnie 7 na 10 respondentów wskazało, że istnieje potrzeba wyraźniejszego oznaczania produktów typu „0%” w zakresie tego, że nie zawierają alkoholu. 3 na 4 badanych uważa zaś, że napoje alkoholowe powinny mieć zupełnie inne etykiety i opakowania niż ich alkoholowe odpowiedniki. Na taką potrzebę zwracają uwagę zwłaszcza osoby posiadające prawo jazdy oraz starsi respondenci.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Mimo rosnącej liczby kampanii i programów profilaktycznych kobiety w Polsce wciąż zbyt rzadko wykonują badania p...
W dobie rosnącej liczby zachorowań na choroby zależne od stylu życia, takie jak otyłość, cukrzyca typu 2, nadciś...
Siedmiu na dziesięciu (68,6 proc.) respondentów jest przekonanych o zbyt łatwiej dostępności alkoholu w Polsce –...
Nielegalny handel papierosami elektronicznymi w internecie ma się dobrze. Zdolność aparatu państwowego do egzekw...
Frytki zwiększają ryzyko zachorowania na cukrzycę – wynika z badań. Lepiej jeść ziemniaki w innej formie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas