Reklama

Polacy chcą zakazu reklamy piwa

Całkowity zakaz reklamy piwa alkoholowego i bezalkoholowego to rozwiązanie za którym opowiada się połowa Polaków. Jednocześnie konsumenci mają problem z rozróżnieniem obu kategorii napojów – wynika z badania zrealizowanego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS.

Publikacja: 21.05.2025 16:21

Polacy chcą zakazu reklamy piwa

Foto: Adobe Stock

Co trzeciej osobie, która w roku poprzedzającym badanie kupowała napoje bezalkoholowe, zdarzyło się pomylić piwo alkoholowe z alkoholowym, a co druga przyznaje, że w przypadku etykiet produktów bezalkoholowych oraz ich alkoholowych odpowiedników, łatwo jest o pomyłkę. Dotyczy to zarówno piwa jak i wina - wynika z badania IBRiS, zrealizowanego w marcu tego roku.

Jednocześnie 7 na 10 respondentów wskazało, że istnieje potrzeba wyraźniejszego oznaczania produktów typu „0%” w zakresie tego, że nie zawierają alkoholu. 3 na 4 badanych uważa zaś, że napoje alkoholowe powinny mieć zupełnie inne etykiety i opakowania niż ich alkoholowe odpowiedniki. Na taką potrzebę zwracają uwagę zwłaszcza osoby posiadające prawo jazdy oraz starsi respondenci.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Profilaktyka
Polki nadal nie wiedzą, jak badać piersi
Profilaktyka
Bezpłatny dostęp do dietetyka w Polsce – to możliwe!
Profilaktyka
Sondaż: Czy alkohol jest zbyt łatwo dostępny? Polacy mają jasne zdanie
Profilaktyka
Sprzedaż e-papierosów kwitnie w szarej strefie
Profilaktyka
Frytki zwiększają ryzyko cukrzycy typu 2. Naukowcy ostrzegają
Reklama
Reklama