Hazardzista i oszust nie pozbędą się długów

Posłowie wracają do pomysłu darowania części długów osobom, które mają kłopoty finansowe. Na umorzenie nie będą mogli jednak liczyć gracze w ruletkę oraz c...

Z promocją taniej?

Ceny dostępu do sieci z roku na rok spadają. Operatorzy kuszą klientów atrakcyjnymi ofertami, które często zawierają niekorzystne dla nich klauzule

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym: niewykorzystana szansa

Istnienie dwóch ustaw zwalczających czyny nieuczciwej konkurencji spowoduje, że odpowiedź na to pytanie: nieuczciwy, czyli jaki, będzie trudniejsza niż kie...

Klient musi uważać na letnie promocje

Coraz chętniej jeździmy na zagraniczne letnie wyprzedaże. Powinniśmy więc znać zasady płatności, reklamacji, a także ograniczenia przywozu towarów do kraju

Klient może zrezygnować albo żądać obniżki ceny

Konsument nie jest bezbronny, gdy kablówka wyłącza mu część programów, a przedszkole lub uczelnia likwiduje część zajęć. Może wtedy zrezygnować z umowy alb...

Czy bankowi wszystko wolno

Banki pobierają podwójne prowizje za to samo, każą sobie płacić za przekazywanie informacji. Gdy zostaną za takie praktyki zganione przez sąd konsumencki,...

Zanim się zdecydujesz na wyjazd wakacyjny, sprawdź umowę z biurem podróży

Wyłączanie swojej odpowiedzialności, utrudnianie rezygnacji z wyjazdu, oszukiwanie na last minute czy dowolne zmiany miejsca zakwaterowania lub programu zw...

Przedsiębiorca i konsument muszą mieć równe prawa

Skoro towarzystwo budownictwa społecznego zastrzega sobie możliwość nałożenia kary, gdy najemca nie dotrzyma warunków umowy, to ono również powinno płacić,...

Notariusz potrzebny także przy umowie przedwstępnej

Kupujący mieszkanie u dewelopera powinien zawrzeć umowę przedwstępną notarialnie. Wtedy ma gwarancję, że cena lokalu ani inne ustalenia umowy się nie zmienią

Za spóźnione pociągi i odwołane loty przysługuje rekompensata

Okres urlopowy oznacza częstsze niż zwykle podróże samolotami i pociągami. Niestety, tego rodzaju usługi transportowe nie zawsze są wykonywane prawidłowo -...

Umowę ze zmianami trzeba dostarczyć klientowi

Osoba mająca rachunek bankowy powinna być bezpośrednio informowana o zmianach w regulaminie świadczenia usług. Wywieszenie ich w oddziale banku nie wystarczy

Kary umowne: prawo swoje, banki swoje

Zastrzeganie przez banki dodatkowych opłat z tytułu niezapłacenia minimalnej kwoty zadłużenia z karty kredytowej narusza prawa konsumentów - uważają doktor...

Dostawcy mediów ignorują prawa klientów

Odbiorcy gazu, prądu, ciepła i wody powinni uważnie przeczytać regulaminy dostawców. W umowach tych jest wiele zapisów dyskryminujących klientów - uważają...

Promocje służą klientom, a nie niszczeniu konkurencji

Małe firmy przewozowe mogą skutecznie walczyć z dominującymi na rynku spółkami PKS. Nie wolno bowiem wprowadzać promocji cenowych tylko na niektórych linia...

Kredyty konsumenckie na jasnych zasadach

Przyjęty wczoraj projekt nowej dyrektywy zakłada, że konsumenci zaciągający kredyty w Unii Europejskiej będą mogli bez problemu porównać oferty banków w ró...

Ubezpieczyciel miał prawo w umowie zawrzeć zastrzeżenia

Gdy klient po powstaniu szkody nie dopełnia obowiązków określonych w umowie, ubezpieczyciel może odmówić wypłaty części lub całości należnego odszkodowania.

Firmy nie będą mamiły klientów tanimi chwytami w reklamie

Handlarze i usługodawcy nie będą mogli stosować wielu popularnych obecnie trików mających przyciągnąć klienta. Tak wynika z rządowego projektu ustawy o nie...

Właściciel telefonu na kartę traci niewykorzystane minuty

Operator telefonii komórkowej nie zwróci pieniędzy klientowi, który nie wykorzystał w odpowiednim czasie zgromadzonych minut

Klient może zwrócić kartę płatniczą bankowi

Jeśli ktoś dał się namówić bankowi przez telefon lub e-mailem na kartę płatniczą, może w ciągu kilku dni z niej zrezygnować