Będzie trudniej złożyć reklamację e-mailem

Przepisy antyspamowe utrudnią życie klientom, którzy drogą elektroniczną lub przez telefon będą składali reklamacje i skargi do sklepów i producentów

Gdy lokator nie przyjął wypowiedzenia

Wysłałem najemcy pismo listem poleconym, w którym wypowiadam mu umowę najmu. Ten jednak nie przyjął listu, bo spodziewał się go po rozmowie ze mną. Jak poz...

Kowalski ogłosi upadłość

Trwają pracę nad ustawą o upadłości konsumenckiej. Co zmienią nowe przepisy na rynku kredytów hipotecznych? Czy banki podniosą marże i wymagania co do zdol...

Za odmowę sprzedaży oferowanego towaru grozi nawet 5000 złotych grzywny

Jeśli przedmiot wystawiony jest na ladzie i opatrzony ceną, to sklep nie może odmówić jego sprzedania

Uważaj na kruczki w umowie ze szkołą lub przedszkolem

To ostatni dzwonek, aby podpisywać umowy o naukę z prywatną uczelnia, szkołą czy przedszkolem. Niestety, bywają one często niekorzystne dla zawierających j...

Szkoły jazdy lekceważą prawa swoich klientów

Nieuzasadnione podwyżki i płacenie za usługi, których nie było - to zarzuty wobec szkolących przyszłych kierowców

Klient musi od razu znać cenę

Nie wystarczy, że sklep naklei ceny na towary. Muszą być one także umieszczane na półkach

Przedszkola będą musiały zmienić umowy

Po kontroli prywatnych przedszkoli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał pierwsze decyzje nakazujące przedsiębiorcom zmianę umów

Widmo konsumenckiej upadłości

Wprowadzenie upadłości konsumenckiej do polskiego porządku prawnego jest w ogóle niepotrzebne – uważa Stanisław Gurgul, sędzia Sądu Apelacyjnego w Poznaniu...

Co z ceną, gdy sprzedaż mieszkania się opóźnia

Jeżeli porozumienie co do sprzedaży mieszkania po cenie rynkowej nie wskazuje daty dokonania transakcji, to obowiązuje cena z dnia jej wykonania

Masz dziesięć lat na żądanie zwrotu nadpłat za ciepło i prąd

Należności za gaz, energię elektryczną i inne media przedawniają się po dwu latach od upływu terminu płatności. Nie dotyczy to jednak naszych roszczeń o zw...

Można wybronić się przed posądzeniem o kradzież

Niesłusznie oskarżani o nielegalny pobór mediów coraz częściej wygrywają sprawy z dostawcami

Ceny muszą być równe dla wszystkich klientów

Właściciel wyciągu nie może pobierać wyższych opłat od narciarzy, którzy wypożyczają sprzęt w innym punkcie. Nie ma znaczenia fakt, że tylko on płaci za ut...

Turyści są niezadowoleni z umów, chociaż ich nie czytali

Do rzecznika ubezpieczonych wpływa coraz więcej skarg dotyczących ubezpieczeń turystycznych. Klienci jednak często nie wiedzą, na jakie warunki się zgodzili

Ceny za ksero nie mogą być zbyt wysokie

Pobór wygórowanych stawek za kopiowanie książek i dokumentów to złamanie przepisów antymonopolowych

Urlop inny niż ten w kolorowym folderze

Federacje konsumentów notują coraz więcej skarg na nierzetelne biura podróży. Na cenzurowanym znalazły się gospodarstwa agroturystyczne – to nowość

Nie każdy będzie mogł zbankrutować

Ogłosić upadłość będzie mógł tylko ten konsument, który stał się niewypłacalny z przyczyn losowych