E-handel rozwija się w Polsce w błyskawicznym tempie. Część przedsiębiorców decyduje się wyłącznie na sprzedaż w sieci, ci, którzy prowadzili dotychczas tradycyjne sklepy, próbują rozszerzyć swą ofertę i dotrzeć do nowych odbiorców. I jedni, i drudzy powinni pamiętać, że handel w sieci rządzi się swoimi prawami.
Ustawodawca doszedł bowiem do wniosku, że klientowi, który nie może dotknąć i obejrzeć towaru, należy się szczególna ochrona.
Dlatego poza ogólnymi przepisami (np. dotyczącymi zakładania działalności gospodarczej) przyszły właściciel e-sklepu musi przestudiować przede wszystkim [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=88D72A4B905CCD7D367335113C2D6018?id=80633]ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny[/link](dalej: ustawa).
To w niej są bowiem uregulowane zasady dotyczące zawierania umów na odległość, a z takimi mamy do czynienia, sprzedając przez Internet. Jeśli jednocześnie oferuje się usługi, trzeba mieć na względzie ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
[srodtytul]Zarejestruj działalność[/srodtytul]