Firma składająca ofertę w formie elektronicznej (czyli na stronie internetowej e-sklepu) powinna przed zawarciem umowy poinformować, jakie czynności techniczne trzeba wykonać, by do niej doszło (np. wypełnienie formularza zakupu).
Musi też pamiętać, że przedstawiane przez nią treści, jeśli nie towarzyszą im dodatkowe zastrzeżenia, mogą być traktowane jako oferta. A to oznacza, że gdy konsument dopełni transakcji i kupi prezentowany w sklepie towar, sprzedawca powinien się wywiązać ze swojego zobowiązania. Nie może się domagać wyższego wynagrodzenia.
[ramka][b]Przykład[/b]
Sprzedawca zamawia oferowany przez siebie towar w USA. Po zmianie kursu walut jego pracownik zapomniał wprowadzić nowe ceny na laptopy. W efekcie sprzęt, który powinien kosztować 2500 tys. zł, wciąż widniał na stronie z ceną 2200 zł.
Sprzedawca nie ma prawa żądać od klientów, którzy go kupili, by zapłacili więcej.[/ramka]