[b]Sklep internetowy, aby przyciągnąć klientów wprowadził zasadę, że przy zamówieniu na kwotę powyżej 200 zł, przesyła towar na swój koszt. Klient zwrócił zakupione urządzenie, opłacając przesyłkę z powrotem do sklepu. Czy zwracając mu zapłaconą kwotę, sklep może odliczyć od niej koszty, jakie poniósł w związku z dostarczeniem towaru do klienta?[/b]
[b]Nie.[/b] Klient musi odzyskać całą należność jaką zapłacił za produkt.
Skoro zapłacił cenę taką, jaka była podana w witrynie e-sklepu, to ta sama kwota musi zostać mu zwrócona. Przy czym jeżeli zapłata nastąpiła przed wysłaniem towaru, to sprzedawca musi jeszcze do niej doliczyć odsetki ustawowe.
Zgodnie z przepisami w razie odstąpienia od umowy przez klienta strony muszą zwrócić sobie to, co sobie świadczyły. Świadczeniem konsumenta jest właśnie zapłata ceny za produkt. I to świadczenie musi zostać zwrócone w stanie niezmienionym.
Innymi słowy nie można zmniejszyć kwoty,jaką przedsiębiorca żądał za produkt, i która została wyszczególniona na rachunku lub fakturze.