Unijne normy bezpieczeństwa produktów: Na co zwracać uwagę kupując zabawki

Europejskie normy bezpieczeństwa zabawek są najbardziej rygorystyczne na świecie

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny zabezpieczy roszczenia klientów upadłych biur podróży

Składki odprowadzane od każdej wycieczki zabezpieczą roszczenia klientów upadających touroperatorów

Recykling sprzętów RTV i AGD: Konsument odda stare żelazko, nawet nie kupując nowego

Sklep przyjmie małe urządzenia rtv i agd, nawet jeśli klient nie zdecyduje się na nabycie w nim nowego sprzętu

Aukcja z cudzego konta nie uchronią przed fiskusem

Sprzedaż przez Internet z cudzego konta może skończyć się kłopotami z fiskusem, a nawet natychmiastowym zajęciem pensji

Parabanki: czy można zwrotu żądać pieniędzy od prezesa

Nawet jeśli członek zarządu nie mógł zgodnie z prawem pełnić swojej funkcji, to spółka nie może się na to powoływać, żeby uniknąć odpowiedzialności. Klient...

Ostrzeżenia KNF o parabankach powinny być publikowane w telewizji, radiu i gazetach

Publikowana przez Komisję Nadzoru Finansowego lista "ostrzeżeń przed powierzaniem środków finansowych firmom bez licencji KNF" powinna być szerzej dostępna...

Zakupy przez Internet: Konsument może odesłać towar w otwartej paczce

W wypadku zakupów przez Internet sprzedawca nie może uzależniać prawa odstąpienia od umowy od zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu

Niedozwolone praktyki: UOKIK zakwestionował 11 klauzul w umowie TU Compensa

Zobowiązywanie do korzystania wyłącznie z pomocy drogowej producenta pojazdu czy wypłacanie odszkodowania za naprawę samochodu bez podatku VAT – to przykła...

Jak odzyskać pieniądze za bilety po upadku OLT

O skuteczności procedury obciążenia zwrotnego przekonali się już klienci upadającej linii lotniczej Air Polonia. Może ona pozwolić na odzyskanie pieniędzy...

Przed zakupem w Internecie konsument musi dostać informację jak odstąpić od umowy

Konsument, który zawiera umowę przez Internet, powinien wcześniej dostać informacje o swoich prawach

Regulaminy sklepów internetowych pod lupą UOKiK

W Internecie można łatwo wprowadzić klienta w błąd

Sklep jak darmowa wypożyczalnia

Aby zorganizować garden party, wystarczy leżaki, oświetlenie ogrodowe i naczynia kupić przez Internet. Jeśli goście ich nie uszkodzą, zwrócimy je w ciągu d...

Regulaminy e-sklepów pełne błędów

Wiele sklepów nieprawidłowo informuje klientów o prawie do odstąpienia od zakupu

Paliwa: dystrybutor z biokomponentami będzie oznaczony

Dystrybutory z paliwem zawierającym powyżej 5 proc. bioetanolu zostaną oznaczone

Kary za ograniczanie dostępu do kablówek w spółdzielniach mieszkaniowych

Wiele spółdzielni ogranicza dostęp firmom do instalowania kablówek i Internetu w blokach. Trzy z nich ukarał właśnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Odszkodowanie za wycieczkę bez podatku dochodowego

Z?podatku zwolnione są zarówno pieniądze zwrócone przez organizatora za odwołaną wycieczkę, jak i rekompensaty wywalczone w sądzie przez poszkodowanych

Reklama zagranicznych kasyn może być zakazana

Państwa członkowskie mają swobodę w ustalaniu poziomu ochrony graczy

Ekologiczna żywność musi być oznaczona unijnym logo ekologicznym

1 sierpnia wejdą w życie przepisy dotyczące oznakowania wina produkowanego z winogron uprawianych ekologicznie. Producenci będą mogli umieszczać na etykiet...

Jak możemy reklamować złą jakość usług remontowych

Gdy remont wykonany jest nieprawidłowo, możemy domagać się poprawek. Gorzej, gdy wady nie dadzą się usunąć. Wtedy pozostaje obniżenie wynagrodzenia

UOKiK chroni interesy konsumentów

UOKiK łącznie wydał 944 decyzje i nałożył sankcje finansowe w wysokości ponad 397 mln zł