ETS: Kupujący bilet lotniczy przez Internet, wszystkie składniki ceny powinien mieć wyraźnie określone

Sprzedawca przewozów lotniczych nie może przy sprzedaży biletów przez Internet, wykorzystując ustawienia domyślne, wprowadzać ubezpieczenia od kosztów rezy...

Ulgi na przejazdy dotyczą także prywatnych przewoźników

Świadczenie usług przewozu osób podlega tym samym zasadom niezależnie od formy organizacyjnej przedsiębiorcy, dlatego ulgi określone w ustawach (np. dla os...

Bankructwo biura podróży: czy można sprawdzić biuro w którym wykupimy wycieczkę

Turyści nie mają możliwości sprawdzenia, czy po wykupieniu wycieczki ich turoperator nie ogłosi bankructwa

Bank nie może pobierać dowolnej prowizji

Państwo może przyjąć środki ochrony konsumenta idące dalej niż przepisy unijne

Upadłość konsumencka: Umorzenie zobowiązań bez podatku PIT

Umorzenie długów wskutek upadłości konsumenckiej nie powoduje negatywnych konsekwencji podatkowych dla osoby, która nie była w stanie ich spłacać.

Konsument będzie mógł korzystać w mediacji w całej UE

Prawnicy europejscy chcą wspierać upowszechnienie alternatywnych metod rozwiązywania sporów konsumenckich

ETS: Reklamowanie zagranicznych kasyn może być zakazane

Państwo członkowskie może zakazać reklamowania kasyn znajdujących się w innym państwie UE, jeżeli ochrona graczy nie jest tam podobna

Prawo UE: Bank nie odmówi otwarcia konta

Bank nie będzie mógł odmówić otwarcia rachunku z powodu niskich dochodów klienta

Upadek biura podróży: turyście należy się pełne odszkodowanie

Zabezpieczenia finansowe na wypadek upadłości biur podróży są za małe. Trudno więc oddać poszkodowanym wszystko, co zapłacili za wycieczki

Pasażer otrzyma zwrot pieniędzy za bilet od przewoźnika, gdy spóźni się statek

Pasażer nie uzyska odszkodowania od przewoźnika, gdy statek napadną piraci

Prawa konsumenta: jak reklamować zakupy na wyprzedaży

Na nic zdadzą się wywieszki informujące o tym, że sklep nie przyjmuje zwrotów. Nawet gdy sprzedawca wywiesza je podczas sezonowych obniżek cen

Konsumenci: Reklamację należy zgłosić na piśmie

Niezadowolony klient ma prawo do reklamacji. Powinien zgłosić ją na piśmie

Konsumenci: Rzeczy kupione za granicą też wolno oddać

Coraz chętniej wydajemy pieniądze na wyprzedażach w innych krajach unijnych. Takie wadliwe towary również możemy zwrócić sprzedawcy

Konsumenci: W problemach z reklamacjami pomoże sąd lub rzecznik

Nawet gdy słyszymy od sprzedawcy, że nie uwzględnia naszych żądań, mamy szansę wymóc na nim zmianę decyzji

Zakupy w Internecie: Kupując w sieci konsument ma nawet kilka dni do namysłu

Gdy nie mamy pewności, zakupy lepiej robić w sklepach internetowych. Prościej wtedy odzyskać pieniądze

Jeden kolor taksówek – pomysł słuszny, ale kosztowny

Wprowadzenie w Polsce wzorem innych unijnych państw unifikacji koloru taksówek to słuszne rozwiązanie, ale mogłoby się przełożyć na wzrost cen za przewozy...

Prawa pasażerów w aplikacji na smartfony

W sytuacji awaryjnej aplikacja umożliwi podróżnym natychmiastowe sprawdzenie przysługujących im praw

Bezpieczeństwo produktów pochodzenia zwierzęcego: Przewóz żywności w UE

Wojewoda ma informować podróżnych o wymaganiach, jakie stawia się wprowadzaniu na terytorium Unii Europejskiej przesyłek produktów pochodzenia zwierzęcego

Podróbki bez prawa wstępu do UE

Odbiorca małej przesyłki będzie zwolniony z kary, jeśli wyrazi zgodę na zniszczenie podrobionego towaru

Poradnik wakacyjny turysty

Zaledwie 7 proc. konsumentów wie ile czasu ma uczestnik imprezy turystycznej na reklamację nieudanego wyjazdu, a 57 proc. nie czyta umów przed decyzją o wy...