Klienci sieci telefonicznych lepiej chronieni w umowach

W umowie na usługi telefoniczne czy internetowe znajdzie się kilka zapisów lepiej chroniących konsumenta.

Jak odzyskać opłatę za nieterminową spłatę kart kredytowych

Klienci niektórych banków ciągle płacą od 40 do 50 zł za nieterminową spłatę kart kredytowych. Pieniądze te można odzyskać przez 10 lat

UOKiK ukarał sieć dyskontów Lidl za nierzetelne reklamy

Sieć dyskontów wprowadzała konsumentów w błąd podczas swojej kampanii reklamowej - stwierdził UOKIK

Spółka ClickQuickNow organizująca konkursy SMS i on-line wprowadzała konsumentów w błąd

Spółka organizująca konkursy SMS i on-line wprowadzała konsumentów w błąd - stwierdził UOKiK

Reklamacja internetowych zakupów nie zawsze w Polsce

Sprzedawca internetowy może wskazać zagraniczny adres do zwrotów zakupionych dóbr. I to nawet jeśli ma w Polsce tradycyjne sklepy

GMO: nasiona będzie można sprzedawać, ale nie siać

Nasiona genetycznie modyfikowane będzie można wprowadzać na rynek, ale ma być zakaz upraw takich roślin.

UOKiK: za odwołany mecz Legia powinna zwrócić pieniądze

Ograniczanie kibicom prawa do zwrotu pieniędzy za odwołany mecz z powodu zamknięcia stadionu - to przykład zakwestionowanego przez UOKiK postanowienia w re...

Wynajem auta zastępczego z OC sprawcy wypadku

Zwrot pieniędzy za wynajem auta zastępczego przysługuje, nawet gdy poszkodowany mógł jeździć autobusem

Potrzeba lepszej ochrony konsumenta przed upadłością biura podróży

Ustawodawca musi szybko uporać się z problemem masowych upadłości biur podróży – pisze doktorantka

UOKiK ukarał Apart za postanowienia utrudniające dochodzenie praw konsumentom

Prezes UOKiK zakwestionowała postanowienia utrudniające dochodzenie praw konsumentom stosowane przez spółkę Apart. Za naruszenie zbiorowych interesów Urząd...

Pasażer nie dojechał – nie ma rekompensaty. To jedno z licznh uchybień kolei

Ograniczenie odpowiedzialności za odwoływanie pociągów to jedno z wielu uchybień, jakich dopatrzyła się w regulaminach kolei prezes Urzędu Ochrony Konkuren...

Przewoźnicy kolejowi stosowali nieuczciwe praktyki

Ograniczenie odpowiedzialności w przypadku odwołania pociągów, nieinformowanie w wezwaniach do zapłaty o możliwości złożenia reklamacji, czy przedłużanie t...

Koniec listów z płytką

Poczta Polska straci monopol na przesyłki listowe. Inni operatorzy nie będą musieli uciekać się do sztuczek, by przesłać np. rachunki

Castorama nie musi oznakowywać tego, co nie jest niebezpieczne

Market budowlany nie odpowiada za wypadek dziecka, które wpadło na urządzenie sklepowe stojące między półkami z towarem

Pozew zbiorowy za potop na Stadionie Narodowym

Prawnicy reprezentujący kibiców spotkają się na sali sądowej z przedstawicielami Polskiego Związku Piłki Nożnej

ETS: odszkodowanie za lot opóźniony 3 godziny

Trybunał potwierdził dzisiaj swoje dotychczasowe orzecznictwo, zgodnie z którym pasażerowie znacznie opóźnionych lotów mogą otrzymać odszkodowanie

Bez odszkodowań za lot opóźniony przez mgłę

Warunki pogodowe, które uziemiły samoloty, nie zwalniają przewoźnika z obowiązku zapewnienia pasażerom posiłków i napojów

ETS: Większa ochrona konsumentów Unii kupujących przez Internet

Do wytoczenia przez konsumenta przed sądem krajowym powództwa przeciwko zagranicznemu przedsiębiorcy handlującemu samochodami nie jest konieczne, by sporna...

UOKiK: Gazetki reklamowe nie mogą wprowadzać konsumenta w błąd

Spółka Apteka Medyczna wprowadzała konsumentów w błąd, podając nieprawdziwe informacje o promocyjnych cenach leków – uznała Prezes UOKiK i nałożyła na prze...

Jakie produkty można nazywać masłem

Nie można wprowadzać do obrotu pod nazwą "masło do smarowania" przetworów mlecznych, które nie mogą być zakwalifikowane jako masło