UOKiK: Nieuczciwy konkurs SMS promowany przez aktora z Plebanii

Telewizyjne loterie SMS-owe po raz kolejny zdaniem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wprowadziły uczestników konkursu w błąd

Publikacja: 04.09.2013 16:52

Nieuczciwy konkurs SMS promowany w telewizji przez spółkię One-2-One naruszył prawa konsumneckie

Nieuczciwy konkurs SMS promowany w telewizji przez spółkię One-2-One naruszył prawa konsumneckie

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję o nałożeniu na organizatora konkursu telewizyjnego kary pieniężnej. Ponad 86 tys. zł za stosowanie praktyk wprowadzających w błąd konsumentów miała zapłacić spółka One-2-One.

Wyrokiem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 29 sierpnia 2013r. decyzja Prezesa UOKiK z lipca 2011 r. w sprawie nałożenia kary została podtrzymana (XVII Ama 127/11).

Sprawa przeciw spółce One-2-One dotyczyło loterii SMS-owej, która emitowana była na wielu stacjach telewizyjnych. Przedmiotem postępowania Urzędu był regulamin konkursu, wzory wiadomości tekstowych wysyłanych konsumentom za pośrednictwem SMS, lista laureatów i nagród oraz kampania reklamowa prowadzona przez organizatora w telewizji.

Blisko

90 tys. zł

to kara której domaga się Prezes UOKiK od spółki One-2-One

W zakwestionowanej przez UOKiK reklamie telewidzowie mogli usłyszeć: „ (...) grasz o telewizory, kina domowe, laptopy czy telefony„ Do wzięcia udziału w loterii zachęcał popularny aktor, który prezentując się z plikiem banknotów mówił „50 tysięcy złotych", sugerując tym samym, że jest to nagroda główna.

Wypowiedzi, które znalazły się w spotach promujących loterią zdaniem UOKiK naruszyły prawa konsumenckie. Nagrody przeznaczone dla wygranych w konkursie nie były zgodne z rzeczywistością. Według UOKiK organizator zapewnił tylko jeden telewizor, jeden laptop lub jeden telefon. Nadto kwota 50 tys. zł, o której informował aktor nie była nagroda główną w konkursie a sumą wszystkich nagród.

UOKiK uznał, że spółka wprowadzała konsumentów w błąd podając im nierzetelne informacje na temat nagród w konkursie. Kolejnym zarzutem Urzędu było nieumieszczenie informacji o regulaminie konkursu w treści wiadomości SMS, które miały zachęcić do udziału w loterii. W związku z tym telewidzowie nie mieli możliwości zapoznania się z pełną i rzetelną informacją, co stanowi obowiązek w tym wypadku spółki One-2-One.

Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie jest prawomocny. Organizatorowi konkursu przysługuje apelacja.

Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów