Reklama
Rozwiń

UOKiK: Nieuczciwy konkurs SMS promowany przez aktora z Plebanii

Telewizyjne loterie SMS-owe po raz kolejny zdaniem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wprowadziły uczestników konkursu w błąd

Publikacja: 04.09.2013 16:52

Nieuczciwy konkurs SMS promowany w telewizji przez spółkię One-2-One naruszył prawa konsumneckie

Nieuczciwy konkurs SMS promowany w telewizji przez spółkię One-2-One naruszył prawa konsumneckie

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję o nałożeniu na organizatora konkursu telewizyjnego kary pieniężnej. Ponad 86 tys. zł za stosowanie praktyk wprowadzających w błąd konsumentów miała zapłacić spółka One-2-One.

Wyrokiem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 29 sierpnia 2013r. decyzja Prezesa UOKiK z lipca 2011 r. w sprawie nałożenia kary została podtrzymana (XVII Ama 127/11).

Sprawa przeciw spółce One-2-One dotyczyło loterii SMS-owej, która emitowana była na wielu stacjach telewizyjnych. Przedmiotem postępowania Urzędu był regulamin konkursu, wzory wiadomości tekstowych wysyłanych konsumentom za pośrednictwem SMS, lista laureatów i nagród oraz kampania reklamowa prowadzona przez organizatora w telewizji.

Blisko

90 tys. zł

to kara której domaga się Prezes UOKiK od spółki One-2-One

W zakwestionowanej przez UOKiK reklamie telewidzowie mogli usłyszeć: „ (...) grasz o telewizory, kina domowe, laptopy czy telefony„ Do wzięcia udziału w loterii zachęcał popularny aktor, który prezentując się z plikiem banknotów mówił „50 tysięcy złotych", sugerując tym samym, że jest to nagroda główna.

Wypowiedzi, które znalazły się w spotach promujących loterią zdaniem UOKiK naruszyły prawa konsumenckie. Nagrody przeznaczone dla wygranych w konkursie nie były zgodne z rzeczywistością. Według UOKiK organizator zapewnił tylko jeden telewizor, jeden laptop lub jeden telefon. Nadto kwota 50 tys. zł, o której informował aktor nie była nagroda główną w konkursie a sumą wszystkich nagród.

UOKiK uznał, że spółka wprowadzała konsumentów w błąd podając im nierzetelne informacje na temat nagród w konkursie. Kolejnym zarzutem Urzędu było nieumieszczenie informacji o regulaminie konkursu w treści wiadomości SMS, które miały zachęcić do udziału w loterii. W związku z tym telewidzowie nie mieli możliwości zapoznania się z pełną i rzetelną informacją, co stanowi obowiązek w tym wypadku spółki One-2-One.

Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie jest prawomocny. Organizatorowi konkursu przysługuje apelacja.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję o nałożeniu na organizatora konkursu telewizyjnego kary pieniężnej. Ponad 86 tys. zł za stosowanie praktyk wprowadzających w błąd konsumentów miała zapłacić spółka One-2-One.

Wyrokiem Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 29 sierpnia 2013r. decyzja Prezesa UOKiK z lipca 2011 r. w sprawie nałożenia kary została podtrzymana (XVII Ama 127/11).

Pozostało jeszcze 80% artykułu
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Prawo drogowe
Trudniej będzie zdać egzamin na prawo jazdy. Wchodzi w życie "prawo Klimczaka"
Prawo w Polsce
Ponad pół tysiąca głosów na Nawrockiego przypisanych niesłusznie Trzaskowskiemu
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców