Od 1 lipca 2023 r. opłata za przejazd odcinkami państwowych autostrad A2 Konin–Stryków i A4 Wrocław–Sośnica, zarządzanymi przez GDDKiA dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 ton, została zniesiona. To oznacza, że użytkownicy takich pojazdów nie mają już obowiązku posiadania konta w systemie e-TOLL, za pośrednictwem którego uiszcza się elektroniczną opłatę za przejazd. Konto w systemie do opłacania e-myta jest konieczne tylko w przypadku posiadania pojazdu ciężarowego czy kampera.
Czytaj więcej
Autostrada Wielkopolska planuje kolejną podwyżkę opłat na odcinku autostrady A2 Nowy Tomyśl–Konin...
Miliony złotych na kontach skarbówki. Tysiące nieużywanych kont e-TOLL w systemie
W połowie 2023 r. w systemie zarejestrowanych było 254 995 pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Po dwóch latach od zniesienia opłat dla tych pojazdów, według ostatnich danych z końca sierpnia, w systemie nadal aktywnych jest aż ponad 173 tys. kont użytkowników pojazdów lekkich.
Od czasu zniesienia opłat Krajowa Administracja Skarbowa zachęcała do zamknięcia kont i zlecania zwrotu znajdujących się na nich środków. System e-myta dla pojazdów osobowych i motocykli działał bowiem w formule pre–paid, czyli należało zasilić konto dowolną sumą (minimum 20 zł), z której następnie po przejechaniu każdego płatnego odcinka pobierana była opłata za pokonany kilometr. Łączna kwota niewykorzystanych środków znajdująca się na kontach rozliczeniowych użytkowników wynosi 5,5 mln zł.
Czytaj więcej
Wadliwe naliczanie opłat drogowych eToll zmusiło KAS do wprowadzanie korekt opłat uiszczonych prz...