Pierwotnie nabór wniosków miał się zakończyć ósmego grudnia. Ostatecznie został przedłużony o tydzień. Tym samym firmy, zaliczane do kategorii MSP i działające w branżach związanych z nowoczesnymi technologiami, mają jeszcze szansę, aby przystąpić do projektu. A co on daje?
Polski Most Krzemowy ma być okazją do wejścia na rynek amerykański, poprzez poznanie zasad i zwyczajów panujących w Dolinie Krzemowej, pozyskanie potencjalnych kontrahentów lub inwestorów i zaprezentowanie potencjału własnego przedsiębiorstwa. Cały program podzielony jest na trzy etapy, z których pierwszy i drugi są realizowane w Polsce, a trzeci na terenie USA, w Kalifornii. I tak, obejmują one:
- udział w szkoleniu na temat specyfiki prowadzenia działalności i podejmowania współpracy gospodarczej na rynku Stanów Zjednoczonych (pierwszy etap),
- pomoc w opracowaniu strategii marketingowej firmy na rynek amerykański we współpracy z ekspertami z Doliny Krzemowej (drugi etap),
- konsultacje doradcze, szkoleniowe i mentorskie z wybranymi przez przedsiębiorcę specjalistami, udział w sesjach prezentacyjnych dla inwestorów i partnerów oraz spotkaniach typu B2B i B2C (trzeci etap, na terenie USA).