Przedsiębiorca za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów może zapłacić znacznie więcej

Przedsiębiorcy, którzy na co dzień wchodzą w interakcję z konsumentami, powinni dołożyć najwyższych starań, aby przestrzegać prawa konsumenckiego. W przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów grożą bowiem wysokie kary.

Publikacja: 24.07.2024 14:54

Przedsiębiorca za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów może zapłacić znacznie więcej

Foto: Adobe Stock

Sąd Najwyższy 12 czerwca 2024 r. potwierdził, że Prezes UOKiK może, poza nałożeniem kary, nakazać przedsiębiorcy również wypłatę rekompensaty poszkodowanym konsumentom.

Naruszenie interesów konsumentów. Dwie metody usunięcia skutków

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Prawo drogowe
Rząd zaostrza przepisy z powodu 1 procentu kierowców
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Zawody prawnicze
Kancelaria oszukała ponad 8 tys. osób. Oskarżona radczyni prawna
Konsumenci
Prawo zatrzymania. Siedmiu sędziów SN orzekło korzystnie dla frankowiczów
Prawo w Polsce
Od podatków po wycinkę drzew. Są nowe propozycje zespołu Rafała Brzoski
Praca, Emerytury i renty
Dodatkowe pieniądze po 60. roku życia. Kto ma prawo do emerytury kapitałowej?
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”