Reklama

Przedsiębiorca za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów może zapłacić znacznie więcej

Przedsiębiorcy, którzy na co dzień wchodzą w interakcję z konsumentami, powinni dołożyć najwyższych starań, aby przestrzegać prawa konsumenckiego. W przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów grożą bowiem wysokie kary.

Publikacja: 24.07.2024 14:54

Przedsiębiorca za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów może zapłacić znacznie więcej

Foto: Adobe Stock

Sąd Najwyższy 12 czerwca 2024 r. potwierdził, że Prezes UOKiK może, poza nałożeniem kary, nakazać przedsiębiorcy również wypłatę rekompensaty poszkodowanym konsumentom.

Naruszenie interesów konsumentów. Dwie metody usunięcia skutków

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
„Lewaków i morderców nienarodzonych nie zatrudniamy”. Sąd o dyskryminacji przy rekrutacji
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo w Polsce
Kiedy można zmienić kategorię wojskową? Oto jak wygląda procedura
Prawo w Polsce
Czy za radio w aucie trzeba płacić abonament RTV? Prawo mówi jasno
Konsumenci
Przełomowe orzeczenie SN w sprawie frankowiczów. Wyrok TSUE nie zmieni rozliczeń z bankami
Reklama
Reklama