Bez zgody kontrahenta przedsiębiorca nie może do niego dzwonić

Przepis, który jest batem na telemarketerów, utrudnia życie przedsiębiorcom w relacjach biznesowych.

Publikacja: 15.09.2015 08:45

Bez zgody kontrahenta przedsiębiorca nie może do niego dzwonić

Foto: www.sxc.hu

Kontrowersyjny art. 172 prawa telekomunikacyjnego miał ograniczyć nękanie konsumentów przez telemarketerów. I rzeczywiście, wielu z nas od dawna nie otrzymało telefonu z ofertą garnków, kołder czy innych produktów od telehandlowca twierdzącego, że nasz numer został wylosowany przez komputer. Bez zgody abonenta nie można bowiem dzwonić z taką ofertą. Z tym że wspomniany przepis utrudnia kontakty między przedsiębiorcami.

Przepis zakazujący dzwonienia w celach telemarketingowych do użytkownika końcowego (czyli abonenta) bez jego zgody nigdzie nie mówi o konsumencie czy osobie fizycznej. I tu tkwi problem.

Pozostało 80% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Nieruchomości
Droga konieczna dla wygody sąsiada? Ważny wyrok SN ws. służebności
Sądy i trybunały
Emilia Szmydt: Czuję się trochę sparaliżowana i przerażona
Zawody prawnicze
Szef palestry pisze do Bodnara o poważnym problemie dla adwokatów i obywateli
Sądy i trybunały
Jest opinia Komisji Weneckiej ws. jednego z kluczowych projektów resortu Bodnara
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Prawo dla Ciebie
Jest wniosek o Trybunał Stanu dla szefa KRRiT Macieja Świrskiego