Pracownik zapłaci za szkalowanie szefa w sieci

Uchwała Sądu Najwyższego otwiera drogę do wytaczania powództw o zadośćuczynienie przez pracodawców, których wizerunek i dobre imię zostały nadszarpnięte przez pracowników, w szczególności przez bezpodstawne opinie w internecie.

Publikacja: 01.02.2024 02:00

Pracownik zapłaci za szkalowanie szefa w sieci

Foto: Adobe Stock

Osobom prawnym, którymi są również firmy będące równocześnie pracodawcami, przysługują dobra osobiste i prawo do ich ochrony. Ochrona tych dóbr ma zwykle kluczowe znaczenie w kontekście prowadzonej działalności gospodarczej. Naruszenia, często mające miejsce w przestrzeni cyfrowej, mogą wywierać znaczący wpływ na pozycję rynkową firmy, jej wizerunek, a tym samym na zaufanie klientów, partnerów biznesowych, ale także pracowników – obecnych i potencjalnych.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

ZUS
ZUS przekazał ważne informacje na temat rozliczenia składki zdrowotnej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Prawo karne
NIK zawiadamia prokuraturę o próbie usunięcia przemocą Mariana Banasia
Aplikacje i egzaminy
Znów mniej chętnych na prawnicze egzaminy zawodowe
Prawnicy
Prokurator Ewa Wrzosek: Nie popełniłam żadnego przestępstwa
Prawnicy
Rzecznik dyscyplinarny adwokatów przegrał w sprawie zgubionego pendrive'a