Reputacja przewoźnika nie wyłącza jego odpowiedzialności

Ochrona reputacji przedsiębiorstwa transportowego nie może polegać na przenoszeniu odpowiedzialności za naruszenia czasu pracy kierowców na osobę trzecią.

Publikacja: 15.06.2023 02:00

Reputacja przewoźnika nie wyłącza jego odpowiedzialności

Foto: AdobeStock

Taki wniosek można wyciągnąć z wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 11 maja 2023 r. w sprawie C-155/22 Bezirkshauptmannschaft Lilienfeld.

W czym tkwił problem

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Dane osobowe
Wyciek danych klientów znanej platformy. Jest doniesienie do prokuratury
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Sądy i trybunały
Prokurator krajowy zdecydował: będzie śledztwo ws. sędziego Nawackiego