Praca zdalna w IT to nie metoda na podróżowanie

Pracodawca nie zawsze powinien się zgadzać na świadczenie pracy z zagranicy z uwagi na istotne aspekty prawne. Dotyczy to nie tylko pracowników, ale w pewnym stopniu także osób świadczących usługi w ramach B2B.

Publikacja: 19.10.2022 22:00

Praca zdalna w IT to nie metoda na podróżowanie

Foto: Adobe Stock

Od czasów pandemii praca zdalna na stałe weszła do pracowniczej rzeczywistości. Pracownicy chętnie pracują zdalnie, cenią sobie możliwość pracy z domu i – o ile mają taką możliwość – rzadko wybierają pracę wyłącznie z biura jako główny system organizacji pracy. Według badania przeprowadzonego przez Antal i Corees Polska aż 55,8 proc. pracowników zadeklarowało po pandemii jako swój pierwszy wybór pracę hybrydową (częściowo z biura, częściowo zdalnie), 22,9 proc. za najbardziej pożądany uznaje model pracy całkowicie zdalnej, a jedynie 21,3 proc. wybiera wyłączną pracę z biura1.

Pozostało 97% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Prawo w Firmie
Trudny państwowy egzamin zakończony. Zdało tylko 6 osób
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Reforma TK w Sejmie. Możliwe zmiany w planie Bodnara