Reklama

Najmłodsi kierowcy bywają agresywni i szybko wpadają w złość

Prowadzący auta w wieku 18–24 lat są bardziej skłonni do niebezpiecznych zachowań na drodze. Z policyjnego raportu wynika, że ich szybka jazda była przyczyną prawie 40 proc. wypadków.

Publikacja: 07.04.2022 20:45

Najmłodsi kierowcy bywają agresywni i szybko wpadają w złość

Foto: Adobe Stock

Kierujący pomiędzy 18. a 24. rokiem życia od lat stanowią grupę z najwyższym wskaźnikiem wypadków na 10 tys. populacji. Brak doświadczenia, zbytnia pewność siebie i ryzykowne zachowania świeżo upieczonych kierowców mogą prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. To wynik najnowszych badań młodych kierowców. Częściej niż w innych grupach wiekowych podejmują wysokie ryzyko na drodze z chęci współzawodnictwa czy zaimponowania.

Wśród różnych rodzajów ryzykownych zachowań jedne z najniebezpieczniejszych to przekraczanie prędkości, nieodpowiednie korzystanie z telefonu w czasie jazdy, niezapinanie pasów bezpieczeństwa, prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, narkotyków lub niektórych leków czy też kierowanie w stanie zmęczenia. Badanie oparte na samoocenie pokazuje, że kierowcy w wieku 18–24 lat są bardziej skłonni do tego rodzaju zachowań.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Edukacja i wychowanie
Gdzie znikają uczniowie szkół średnich z Ukrainy? Eksperci alarmują
Nieruchomości
Sprzedaż mieszkania ze spadku. Ministerstwo Finansów tłumaczy nowe przepisy
Sądy i trybunały
Minister sprawiedliwości Waldemar Żurek: Prezydent nie jest królem słońce
Prawo karne
Zakaz banderyzmu. Prawnicy o inicjatywie Nawrockiego: „To zły pomysł"
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Praca, Emerytury i renty
Prognoza emerytalna w mObywatelu. Prezydent podpisał ustawę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama