Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 22.09.2021 07:26 Publikacja: 22.09.2021 07:26
Foto: Adobe Stock
Na ich podstawie to już nie szef resortu infrastruktury będzie wydawał zgodę na odstępstwa od warunków technicznych pojazdu. Po zmianach zezwolenie wyda dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego. To bowiem on posiada szerokie kompetencje w dziedzinach ściśle powiązanych z transportem drogowym oraz wieloletnie doświadczenie w homologacji czy badaniach technicznych pojazdów.
Przyczyną wprowadzenia zmiany jest bardzo duża liczba wniosków o odstępstwo od warunków technicznych pojazdów wpływających do resoru (średnio 1400 rocznie). Gdyby zdecydowano się pozostawić zadania we właściwości ministra infrastruktury, wymuszałoby to stworzenie nowych stanowisk w resorcie do obsługi obywateli. A na to potrzebne byłyby nowe etaty i pieniądze na pensje.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Śmierć jednego z rodziców lub obu wiąże się z koniecznością podziału majątku, który po sobie zostawili. Dziedzic...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Skarbówka twierdzi, że wyrok Trybunału Konstytucyjnego o uldze meldunkowej nie obowiązuje. I nie chce się zajmow...
Byłych sędziów i prokuratorów nie chroni immunitet za czyny popełnione podczas pełnienia służby – orzekł w środę...
Żądania ministra Waldemara Żurka do zaprzestania orzekania przez sędziów Izby Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Pub...
Sędziowie po ukończeniu 65. roku życia będą mogli dalej wychodzić na sale rozpraw. Nie będą to tego potrzebowali...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas