Parlament Europejski chce ograniczyć reklamę polityczną w sieci

Limitowanie strategii targetowania, zakaz mikrotargetowania oraz zwalczanie ingerencji z zagranicy - w czwartek Parlament Europejski poparł liczne zmiany w przepisach dotyczących reklamy politycznej.

Publikacja: 02.02.2023 13:28

Parlament Europejski

Parlament Europejski

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

mat

Zgodnie ze zmianami, dostawcy reklam będą mogli wykorzystywać jedynie dane osobowe wyraźnie przekazane na potrzeby reklamy politycznej online. Mikrotargetowanie, czyli strategia wykorzystująca dane konsumenckie i demograficzne do identyfikacji zainteresowań konkretnych osób ma być niemożliwa. Co więcej, podmioty mające siedzibę poza UE będą miały zakaz finansowania reklam politycznych w UE. Ma to pomóc w zwalczaniu zewnętrznej ingerencji w wybory.

Posłowie zaproponowali także istotne zmiany, które mają zapewnić obywatelom, władzom i dziennikarzom łatwy dostęp do informacji o reklamach politycznych. Postulują m.in. stworzenie internetowego repozytorium dla wszystkich internetowych reklam politycznych i związanych z nimi danych.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
W sądzie i w urzędzie
Czterolatek miał zapłacić zaległy czynsz. Sąd nie doczytał, w jakim jest wieku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Spadki i darowizny
Podział spadku po rodzicach. Kto ma prawo do majątku po zmarłych?
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Zdrowie
Ważne zmiany w zasadach wystawiania recept. Pacjenci mają powody do radości
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Sądy i trybunały
Bogdan Święczkowski nowym prezesem TK. "Ewidentna wada formalna"