Reklama

Parlament Europejski chce ograniczyć reklamę polityczną w sieci

Limitowanie strategii targetowania, zakaz mikrotargetowania oraz zwalczanie ingerencji z zagranicy - w czwartek Parlament Europejski poparł liczne zmiany w przepisach dotyczących reklamy politycznej.

Publikacja: 02.02.2023 13:28

Parlament Europejski

Parlament Europejski

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

mat

Zgodnie ze zmianami, dostawcy reklam będą mogli wykorzystywać jedynie dane osobowe wyraźnie przekazane na potrzeby reklamy politycznej online. Mikrotargetowanie, czyli strategia wykorzystująca dane konsumenckie i demograficzne do identyfikacji zainteresowań konkretnych osób ma być niemożliwa. Co więcej, podmioty mające siedzibę poza UE będą miały zakaz finansowania reklam politycznych w UE. Ma to pomóc w zwalczaniu zewnętrznej ingerencji w wybory.

Posłowie zaproponowali także istotne zmiany, które mają zapewnić obywatelom, władzom i dziennikarzom łatwy dostęp do informacji o reklamach politycznych. Postulują m.in. stworzenie internetowego repozytorium dla wszystkich internetowych reklam politycznych i związanych z nimi danych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Edukacja i wychowanie
Gdzie znikają uczniowie szkół średnich z Ukrainy? Eksperci alarmują
Nieruchomości
Sprzedaż mieszkania ze spadku. Ministerstwo Finansów tłumaczy nowe przepisy
Sądy i trybunały
Minister sprawiedliwości Waldemar Żurek: Prezydent nie jest królem słońce
Prawo karne
Zakaz banderyzmu. Prawnicy o inicjatywie Nawrockiego: „To zły pomysł"
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Praca, Emerytury i renty
Prognoza emerytalna w mObywatelu. Prezydent podpisał ustawę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama