Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.07.2025 10:25 Publikacja: 02.02.2023 13:28
Parlament Europejski
Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński
Zgodnie ze zmianami, dostawcy reklam będą mogli wykorzystywać jedynie dane osobowe wyraźnie przekazane na potrzeby reklamy politycznej online. Mikrotargetowanie, czyli strategia wykorzystująca dane konsumenckie i demograficzne do identyfikacji zainteresowań konkretnych osób ma być niemożliwa. Co więcej, podmioty mające siedzibę poza UE będą miały zakaz finansowania reklam politycznych w UE. Ma to pomóc w zwalczaniu zewnętrznej ingerencji w wybory.
Posłowie zaproponowali także istotne zmiany, które mają zapewnić obywatelom, władzom i dziennikarzom łatwy dostęp do informacji o reklamach politycznych. Postulują m.in. stworzenie internetowego repozytorium dla wszystkich internetowych reklam politycznych i związanych z nimi danych.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie opublikował stanowisko w sprawie nowych przepisów dotyczących egz...
Sędzia Trybunału Konstytucyjnego Krystyna Pawłowicz została przeniesiona na swój wniosek w stan spoczynku. Powod...
Trybunał Konstytucyjny orzekł w czwartek, że rozporządzenie ministra edukacji - od najbliższego września ogranic...
Rada Ministrów przyjęła projekt przepisów, które mają znacznie ułatwić i przyśpieszyć proces ujawniania prawa wł...
Od wtorku 1 lipca w aplikacji mObywatel można złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłosić utratę lub usz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas