Reklama

Adwokat reklamując swoją działalność nie może się narzucać

Adwokat, informując o swojej działalności, nie może stosować narzędzi, które spowodują narzucanie się osobom bezpośrednio nieposzukującym porad prawnych.

Publikacja: 11.04.2013 13:05

Adwokat reklamując swoją działalność nie może się narzucać

Foto: www.sxc.hu

26 marca 2013 r. Komisja Etyki NRA zajęła stanowisko w sprawie dopuszczalności informowania przez adwokatów o swojej działalności zawodowej na stronach internetowych.

Stwierdziła, iż jedną z naturalnych i nieuniknionych konsekwencji współczesnego rozwoju technik przekazywania i udostępniania informacji jest przyznanie adwokatowi uprawnienia do informowania o swojej działalności zawodowej na stronach internetowych, poświęconych przede wszystkim tematyce prawniczej.

Zdaniem członków Komisji, adwokat może informować o świadczonej pomocy prawnej w sposób zgodny ze Zbiorem Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu poprzez m.in. umieszczenie informacji na stronach internetowych oraz danych o tej stronie w katalogach i wyszukiwarkach (zgodnie z § 23a ust. 2, lit. f Kodeksu Etyki Adwokackiej). Publikowanie informacji o innych strefach działalności może natomiast naruszać § 23 Zbioru Zasad.

- Ważny jest jednak sposób formułowania oferowanych usług - podkreśla Komisja. - Nie może on zawierać pojęć oceniających, wyróżniających pozytywnie adwokata spośród innych podmiotów świadczących podobne usługi, w szczególności poprzez użycie słów: najlepszy, najważniejszy, specjalista.

Ponadto autorzy stanowiska podkreślają, że adwokat, informując o swojej działalności, nie może stosować narzędzi, które spowodują narzucanie się osobom bezpośrednio nieposzukującym porad adwokackich.

Reklama
Reklama

Zamieszczanie np. informacji o działalności adwokackiej w Internecie w taki sposób, że dociera ona do osób, które nie szukają porad prawnika, lecz korzystają z danego portalu w innym celu niż szukanie porady adwokata - zdaniem Komisji - jest sprzeczne z § 23 Zbioru Zasad Etyki.

- W szczególności źródłem wiedzy dla potencjalnego klienta powinien być Krajowy Rejestr Adwokatów i Aplikantów Adwokackich - podkreślają członkowie Komisji.

26 marca 2013 r. Komisja Etyki NRA zajęła stanowisko w sprawie dopuszczalności informowania przez adwokatów o swojej działalności zawodowej na stronach internetowych.

Stwierdziła, iż jedną z naturalnych i nieuniknionych konsekwencji współczesnego rozwoju technik przekazywania i udostępniania informacji jest przyznanie adwokatowi uprawnienia do informowania o swojej działalności zawodowej na stronach internetowych, poświęconych przede wszystkim tematyce prawniczej.

Reklama
Prawo karne
Nowe problemy znanego prawnika. Media: wstrząsające ustalenia śledczych
Prawo karne
Ułaskawienie to bezpiecznik czy relikt? Kontrowersje po decyzji prezydenta
Sądy i trybunały
Manowska: zawiadomiłam prokuraturę, nie można dopisywać niczego do uchwały
Ubezpieczenia i odszkodowania
mObywatel z długo oczekiwaną funkcją dla kierowców
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Samorząd i administracja
Podwyżki w budżetówce wyższe niż chce rząd? Jest „historyczny kompromis”
Reklama
Reklama