Firmowe przedszkola najlepiej otwierać na terenie firmy albo w jej pobliżu. Dogodna lokalizacja to dla pracujących rodziców kluczowy argument przy wyborze takiej placówki. Wymieniło ją ponad trzy czwarte uczestników ankiety wydawnictwa Wolters Kluwer, które pod koniec 2008 r. zbadało opinie Polaków na temat zakładania i funkcjonowania firmowych przedszkoli. Ponad połowa rodziców chciałaby, aby działały one na terenie firmy albo tuż obok. Dzięki wspólnym dojazdom i powrotom zyskaliby dodatkowy czas na kontakt z dzieckiem.
Ponad dwie trzecie badanych zwraca uwagę na godziny otwarcia placówek, które są zwykle lepiej dopasowane do czasu pracy rodziców niż w publicznych przedszkolach. Równie ważna jak wygoda jest jakość kadry przedszkolnej i bezpieczeństwo dzieci. Nieco mniej istotny jest udział pracodawcy w opłacie za przedszkole – jako istotny czynnik wymienia go niespełna 40 proc. badanych.
Choć zdecydowana większość Polaków popiera firmowe przedszkola, prawie co dziesiąty z badanych rodziców nie zdecydowałby się na posłanie tam dziecka. Najczęściej wskazywany argument to wzrost wymagań przełożonego. Powtarza się on też w internetowych i prywatnych dyskusjach pracujących rodziców. – Jeśli przedszkole byłoby czynne do godz. 18, to musiałabym częściej zostawać po godzinach – przewiduje Monika, specjalistka w dużym wydawnictwie, która wychodzi z pracy o 17. Co trzeci z badanych obawia się, że na dzieci przenosiłyby się relacje pracowników, a niektórzy wykorzystywaliby swą pozycję w firmie.
Z kolei pracodawców przed założeniem firmowego przedszkola powstrzymują najczęściej wysokie koszty uruchomienia placówki, brak doświadczenia i zainteresowania szefów. Istotną przeszkodą jest też brak dogodnej lokalizacji.
[ramka][b][link=http://www.kariera.pl/wyszukiwarka/praca/miasto/warszawa] Oferty pracy w Warszawie[/link][/b][/ramka]