O konsekwentnym rozwoju na wymagającym rynku pracy mówił Przemysław Gacek, prezes i współzałożyciel Grupy Pracuj, komentując ogłoszone w środę skonsolidowane wyniki firmy za II kwartał i I półrocze 2024 roku. Grupa Pracuj zakończyła pierwszą połowę tego roku z 5,4-proc. wzrostem przychodów ze sprzedaży, które sięgnęły 389,6 mln zł (w samym II kw. ten wzrost był 5 proc.). Pomogło tu widoczne w II kw. lekkie ożywienie rekrutacji w Polsce, bardzo wyraźne ożywienie w Ukrainie, a także podwyżki cen projektów rekrutacyjnych. Te pozytywne dla spółki zmiany wspierał dodatkowo rozwój usług HR Tech oferowanych w modelu SaaS (software as a service), które są bardziej odporne na zawirowania makroekonomiczne.
Grupa Pracuj: Ożywienie w rekrutacji w Polsce i w Ukrainie
- II kwartał był bardzo dynamiczny – oceniał Rafał Nachyna, dyrektor operacyjny Grupy Pracuj. Tę dynamikę widać w 1,4-proc. wzroście liczby projektów rekrutacyjnych w serwisie Pracuj.pl, który w II kw. zanotował też 3-proc. wzrost średniej ceny tych projektów. Ta podwyżka i tak była nieco mniejsza niż w pierwszych miesiącach roku, co wynikało m.in. z większej koncentracji portalu na rekrutacji bardziej teraz poszukiwanych pracowników fizycznych (blue i pink collar), gdzie ceny projektów są niższe niż w przypadku specjalistów i menedżerów. W całym I półroczu średnia cena projektu na Pracuj.pl wzrosła o 6,3 proc. w ujęciu rocznym – z nawiązką rekompensując prawie 2-proc. spadek liczby projektów w tym okresie.
Czytaj więcej
Biznes czeka na wyraźny sygnał od rządu, jaką przyjmie politykę wobec cudzoziemców. Jest ważne dla rozwoju gospodarczego, ale także dla strategii, jaką przyjmują przedsiębiorcy.
Dynamiczny wzrost (aż o 62 proc.) liczby projektów rekrutacyjnych, cen i sprzedaży notuje z kolei w tym roku ukraiński serwis grupy, Robota.ua, który zakończył I półrocze z prawie 25 mln zł przychodów (to o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej).
O wynikach Grupy Pracuj decyduje jednak polski rynek, gdzie skonsolidowane przychody spółki wzrosły w I półroczu b.r. o prawie 7 proc. do 274,6 mln zł. Było to m.in. zasługą rosnącej liczby klientów systemu eRecruiter, oferowanego w modelu subskrypcyjnym (SaaS). Na koniec czerwca br. korzystało z niego ponad 2 tys. pracodawców, o ponad 8 proc. więcej niż rok wcześniej.