Reklama

Michał Szułdrzyński: Pyrrusowe zwycięstwo PiS. Polska podzielona

Jeśli potwierdzą się wyniki exit-polls przedstawione przez IPSOS, można będzie mówić, że PiS odniósł w tych wyborach pyrrusowe zwycięstwo.

Aktualizacja: 21.10.2018 22:24 Publikacja: 21.10.2018 21:15

Michał Szułdrzyński: Pyrrusowe zwycięstwo PiS. Polska podzielona

Foto: AFP

W wyborach do Sejmików ma pierwsze miejsce, ale z wynikiem niższym niż trzy lata temu. Biorąc pod uwagę, że PiS silnie mobilizował swoich zwolenników, 32 proc., które otrzymał to sygnał, że o poparciu na poziomie 50 proc. partia Jarosława Kaczyńskiego może już zapomnieć. Kolejne godziny będą pokazywać, w ilu województwach PiS będzie rządził, lecz dobry wynik partii opozycyjnych może utrudnić mu budowanie koalicji, co jeszcze może pogorszyć bilans tych wyborów. Jednocześnie pewny wynik powyżej 30 proc. to sygnał, że ci politycy opozycji, którzy liczyli na koniec PiS, znaczenie się przeliczyli – partia Kaczyńskiego ma silną społeczną bazę, choć będzie musiała się zastanowić, jak odbudować większość, niezbędną do tego, by za rok zbudować większość niezbędną do tego, by rządzić drugą kadencję.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
rozmowa
Prof. Wojciech Rafałowski: PiS jest dziś radykalny, bo chce wyeliminować Grzegorza Brauna
Polityka
Sondaż: Spadek poparcia dla PiS. Partia Kaczyńskiego straciła 2,2 pkt proc. w ciągu dwóch tygodni
Polityka
PiS demolują trupy z jego szafy, trwa renesans Tuska – tylko na jak długo?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Polityka
Nowy pakt senacki ogłoszony. Marek Woch o współpracy z Grzegorzem Braunem: Nie będziemy czekać
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama