Tak wynika z interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 12 września 2019 r. (0111-KDIB2-1.4010.258.2019.2.AR).
Wnioskodawca (spółka) prowadzi działalność produkcyjną oraz handlową w zakresie produkcji i sprzedaży przyczep samochodowych oraz komponentów do ich produkcji. Spółka jest polskim rezydentem podatkowym, ale działa w ramach międzynarodowej grupy kapitałowej. Spółka zawiera z innymi podmiotami z grupy umowy „sales agency agreement". Na podstawie tych umów, spółki z grupy (agenci) świadczą usługi w zakresie wsparcia sprzedaży produktów spółki na określonym rynku, tj. na obszarze geograficznym stanowiącym jedno lub kilka państw. Agenci są przedstawicielami wnioskodawcy. Ich działalność sprowadza się do pozyskiwania oraz utrzymywania kontaktów z kontrahentami. Działania te mają prowadzić do wzrostu sprzedaży przyczep. W ramach tej funkcji pracownicy/współpracownicy agentów są obowiązani m.in. do regularnego odwiedzania klientów. Agenci działają na określonym rynku jako przedstawiciele wnioskodawcy przy zdobywaniu klientów, utrzymywaniu z nimi relacji, przyjmowaniu zamówień i jednocześnie informują spółkę o wszelkich istotnych kwestiach dotyczących współpracy z kontrahentami. Zadania agentów obejmują różne elementy, m.in. pozyskiwanie zamówień, tj. przyjmowanie zamówień od kontrahentów z uwzględnieniem cennika oraz warunków dostaw określonych przez spółkę lub pośredniczenie w kontaktach między spółką a klientami, w tym przekazywanie informacji o dostępności produktów i warunkach realizacji zamówienia.