Reklama
Rozwiń
Reklama

Przed odmową umorzenia zaległości podatkowej trzeba ocenić stan finansów - wyrok WSA w Kielcach

Miesięczne dochody, wydatki na leczenie i rachunki oraz na normalną egzystencję mają wpływ na spłatę zaległości podatkowych.

Publikacja: 12.03.2020 08:31

Przed odmową umorzenia zaległości podatkowej trzeba ocenić stan finansów - wyrok WSA w Kielcach

Foto: Adobe Stock

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach uwzględnił skargę podatniczki, której samorządowy fiskus odmówił umorzenia zaległości.

Chodziło o samotną kobietę utrzymującą się z niecałych 2 tys. zł emerytury, która poprosiła o umorzenie zaległego podatku od nieruchomości za kilka lat. Urzędnicy uznali jednak, że mimo dokonywanych potrąceń komorniczych środki, które co miesiąc uzyskuje emerytka, zabezpieczają podstawy jej egzystencji. Poza tym ma dwóch dorosłych synów oraz męża, od których powinna wymagać partycypowania w kosztach utrzymania domu. W konsekwencji odmówiono jej umorzenia zaległego podatku.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo w Polsce
Karol Nawrocki podpisał jedenaście ustaw, zawetował dwie. Czego dotyczą?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
W sądzie i w urzędzie
Małżeństwa jednopłciowe będą uznawane w Polsce? Adwokaci: wyrok TSUE to kamień milowy
Praca, Emerytury i renty
Raport ZUS pokazuje kto choruje najrzadziej. Jest zaskoczenie
Spadki i darowizny
O ważności wydziedziczenia i zachowku. Jak napisać skuteczny testament?
Konsumenci
Sąd Najwyższy: import podrobionych towarów z Chin to nie obrót podróbkami
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama