• wygrane lub nagrody są przyznawane w ramach konkursu organizowanego i emitowanego przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) lub konkursu z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, lub
• nagrody związane są ze sprzedażą premiową i nie są przychodem nagrodzonego związanym z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą.
Ponieważ ustawodawca nie zawarł w treści ustawy definicji sprzedaży premiowej, w praktyce utrwaliło się stanowisko, że sprzedaż premiowa to transakcja, w ramach której obok sprzedaży towaru lub usługi dochodzi do wydania nabywcy premii (nagrody). Nagroda taka jest wydawana każdorazowo po spełnieniu przez nabywcę warunków określonych przez sprzedawcę w regulaminie sprzedaży premiowej.
W tym świetle, w odniesieniu do dwóch pierwszych akcji marketingowych organ słusznie zauważył, że wydawanie przez spółkę osobom nieprowadzącym działalności gospodarczej nagród jest związane ze sprzedażą premiową usług. W rezultacie, nagrody takie mogą korzystać ze zwolnienia z podatku, jeżeli ich jednorazowa wartość nie przekracza 760 zł.
Odnosząc się natomiast do konkursu na hasło reklamowe, organ przeanalizował charakter samej akcji i trafnie zauważył, że nie ma ona charakteru sprzedaży premiowej. Akcja jest co prawda skierowana do klientów spółki, jednak nagroda nie jest wydawana każdemu klientowi, który zakupił usługi spółki, a jedynie laureatowi konkursu wyłonionego przez spółkę.
Ponadto, organizatorem i emitentem konkursu nie są środki masowego przekazu. Nie jest to również konkurs z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa czy sportu. W konsekwencji nagrody wydawane w jego ramach nie kwalifikują się do objęcia zwolnieniem, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT.