Ulga na ekspansję tylko dla produktów własnych

Podatnik może odliczyć jedynie te koszty, które dotyczą rozszerzenia rynków zbytu tych produktów, które sam wytworzył, a więc bez udziału podmiotów trzecich.

Publikacja: 21.08.2023 02:00

Ulga na ekspansję tylko dla produktów własnych

Foto: Adobe Stock

Jedną z form wsparcia przedsiębiorców, które zostały wprowadzone w ramach Polskiego Ładu, jest ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, czyli tzw. ulga na ekspansję, uregulowana w art. 18eb ustawy o CIT (art. 26gb ustawy o PIT). Ulga ta polega na możliwości dodatkowego odliczenia od podstawy opodatkowania kosztów, które poniósł podatnik, żeby rozszerzać swoje rynki zbytu – zarówno krajowe, jak i zagraniczne. Chodzi o koszty uzyskania przychodów, które zostały poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów wytwarzanych przez podatnika. Dzięki uldze można odliczyć 200 proc. poniesionych kosztów, czyli:

Pozostało 90% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 199 zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Konsumenci
Jest nowy wyrok TSUE w polskiej sprawie. Upraszcza procesy frankowiczów
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Prawo karne
Marian Banaś składa doniesienie do prokuratury na Elżbietę Witek
Prawo dla Ciebie
Od dzisiaj możemy obniżyć rachunek za prąd. Trzeba spełnić jeden warunek
Prawo karne
Jest wyrok Sądu Najwyższego ws. symulacji zabójstwa abp. Jędraszewskiego
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Praca, Emerytury i renty
Ogłoszono listę 10 najbogatszych emerytów w Polsce
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej