Ulga na ekspansję tylko dla produktów własnych

Podatnik może odliczyć jedynie te koszty, które dotyczą rozszerzenia rynków zbytu tych produktów, które sam wytworzył, a więc bez udziału podmiotów trzecich.

Publikacja: 21.08.2023 02:00

Ulga na ekspansję tylko dla produktów własnych

Foto: Adobe Stock

Jedną z form wsparcia przedsiębiorców, które zostały wprowadzone w ramach Polskiego Ładu, jest ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, czyli tzw. ulga na ekspansję, uregulowana w art. 18eb ustawy o CIT (art. 26gb ustawy o PIT). Ulga ta polega na możliwości dodatkowego odliczenia od podstawy opodatkowania kosztów, które poniósł podatnik, żeby rozszerzać swoje rynki zbytu – zarówno krajowe, jak i zagraniczne. Chodzi o koszty uzyskania przychodów, które zostały poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów wytwarzanych przez podatnika. Dzięki uldze można odliczyć 200 proc. poniesionych kosztów, czyli:

Pozostało 90% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?