Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 15 czerwca 2023 r. (I FSK 1636/20).
Spółka specjalizuje się w produkcji rozwiązań informatycznych dla przedsiębiorstw i dostarcza klientom m.in. aplikację wspomagającą procesy obsługi sprzedaży. Na wdrożenie aplikacji składa się wiele czynności podzielonych na etapy, które stanowią pewne wydzielone (logicznie, technicznie, funkcjonalnie) części całego procesu wdrożenia. Po zakończeniu danego etapu spółka zgłasza zleceniodawcy zakończenie prac, które miały być na tym etapie wykonane. W przypadku uznania, że wszystkie prace przypisane temu etapowi zostały wykonane poprawnie zleceniodawca podpisuje protokół zdawczo-odbiorczy. W razie odmiennej oceny zleceniodawca odmawia podpisania tego protokołu poprzez zgłoszenie swoich zastrzeżeń w protokole rozbieżności. Spółka ma określony w umowie czas na usunięcie wad, po czym następuje ponowne zgłoszenie klientowi zakończenia prac przewidzianych dla danego etapu, znów podlegające procedurze akceptacji przez klienta.