Usługi parkingowe nie zawsze z kasą fiskalną

Jeżeli właściciel parkingu do tej pory stosował urządzenia starego typu, które pobierały płatność w bilonie i banknotach, to po wprowadzeniu terminali przyjmujących należność elektronicznie nadal będzie musiał ewidencjonować sprzedaż na kasie rejestrującej.

Publikacja: 29.05.2023 02:00

Usługi parkingowe nie zawsze z kasą fiskalną

Foto: Adobe Stock

- Nasza firma świadczy usługi parkingowe. Sprzedaż realizowana jest zarówno na rzecz firm, jak i osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. W tym ostatnim przypadku sprzedaż dokumentowana jest paragonami fiskalnymi wydawanymi w chwili sprzedaży. Chcemy zautomatyzować świadczone usługi i wprowadzić nowoczesne terminale wjazdowe/wyjazdowe. Wjeżdżając, klient pobierze wydruk, który zostanie zeskanowany przy wyjeździe. Płatność za parking będzie odbywała się przy wyjeździe zbliżeniowo (za pomocą karty, blika lub w tożsamy sposób). Dzięki temu cały proces świadczonej usługi będzie przebiegał bezobsługowo z naszej strony. Obsługa będzie szybka, a klient nie będzie musiał wysiadać z samochodu, aby iść w inne miejsce po paragon fiskalny. Zastanawia nas jednak pewna kwestia. Czy dzięki płatnościom online możemy zrezygnować z kasy rejestrującej? – pyta czytelnik.

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?