Usługi parkingowe nie zawsze z kasą fiskalną

Jeżeli właściciel parkingu do tej pory stosował urządzenia starego typu, które pobierały płatność w bilonie i banknotach, to po wprowadzeniu terminali przyjmujących należność elektronicznie nadal będzie musiał ewidencjonować sprzedaż na kasie rejestrującej.

Publikacja: 29.05.2023 02:00

Usługi parkingowe nie zawsze z kasą fiskalną

Foto: Adobe Stock

- Nasza firma świadczy usługi parkingowe. Sprzedaż realizowana jest zarówno na rzecz firm, jak i osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. W tym ostatnim przypadku sprzedaż dokumentowana jest paragonami fiskalnymi wydawanymi w chwili sprzedaży. Chcemy zautomatyzować świadczone usługi i wprowadzić nowoczesne terminale wjazdowe/wyjazdowe. Wjeżdżając, klient pobierze wydruk, który zostanie zeskanowany przy wyjeździe. Płatność za parking będzie odbywała się przy wyjeździe zbliżeniowo (za pomocą karty, blika lub w tożsamy sposób). Dzięki temu cały proces świadczonej usługi będzie przebiegał bezobsługowo z naszej strony. Obsługa będzie szybka, a klient nie będzie musiał wysiadać z samochodu, aby iść w inne miejsce po paragon fiskalny. Zastanawia nas jednak pewna kwestia. Czy dzięki płatnościom online możemy zrezygnować z kasy rejestrującej? – pyta czytelnik.

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Praca, Emerytury i renty
Płaca minimalna jeszcze wyższa. Minister pracy zapowiada rewolucję
Prawo dla Ciebie
Nowe prawo dla dronów: znikają loty "rekreacyjne i sportowe"
Prawo karne
Przeszukanie u posła Mejzy. Policja znalazła nieujawniony gabinet
Sądy i trybunały
Trybunał Konstytucyjny na drodze do naprawy. Pakiet Bodnara oceniają prawnicy
Mundurowi
Kwalifikacja wojskowa 2024. Kobiety i 60-latkowie staną przed komisjami