Czy biuro rachunkowe będzie musiało mieć kasę fiskalną?

Biuro rachunkowe, które wypełnia PIT-y osobom fizycznym nieprowadzącym własnych firm, może już od 1 stycznia 2015 r. utracić zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu urządzeń fiskalnych.

Publikacja: 22.12.2014 07:10

Czy biuro rachunkowe będzie musiało mieć kasę fiskalną?

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier

Biuro rachunkowe świadczy usługi z zakresu obsługi księgowej podmiotów gospodarczych. W niewielkim zakresie wykonuje ponadto usługi polegające na sporządzaniu osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej rocznych zeznań podatkowych. Ze względu na to, że obrót z tytułu czynności na rzecz osób fizycznych nie przekraczał rocznie 20 000 zł, biuro korzystało w 2014 r. ze zwolnienia z ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących. Czy biuro rachunkowe powinno ewidencjonować świadczone przez siebie usługi na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej przy zastosowaniu kas rejestrujących? – pyta czytelniczka.

Pozostało 87% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Sądy i trybunały
Sędzia Piebiak może stracić immunitet. Oskarża go były lider KOD
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Konsumenci
Frankowicze mają nowy sposób na banki. Donoszą do prokuratury
Podatki
Ryczałtowcy chcą dzielić biznes, by obniżyć składkę zdrowotną
Praca, Emerytury i renty
Będzie dodatkowa waloryzacja emerytur i rent. Rząd odsłania karty
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Nieruchomości
Mieszkania społeczne. Koniec wyodrębniania na własność