Czy biuro rachunkowe będzie musiało mieć kasę fiskalną?

Biuro rachunkowe, które wypełnia PIT-y osobom fizycznym nieprowadzącym własnych firm, może już od 1 stycznia 2015 r. utracić zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu urządzeń fiskalnych.

Publikacja: 22.12.2014 07:10

Czy biuro rachunkowe będzie musiało mieć kasę fiskalną?

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier

Biuro rachunkowe świadczy usługi z zakresu obsługi księgowej podmiotów gospodarczych. W niewielkim zakresie wykonuje ponadto usługi polegające na sporządzaniu osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej rocznych zeznań podatkowych. Ze względu na to, że obrót z tytułu czynności na rzecz osób fizycznych nie przekraczał rocznie 20 000 zł, biuro korzystało w 2014 r. ze zwolnienia z ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących. Czy biuro rachunkowe powinno ewidencjonować świadczone przez siebie usługi na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej przy zastosowaniu kas rejestrujących? – pyta czytelniczka.

Pozostało 87% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP