[b]W Polsce coraz więcej banków sprzedaje polisy inwestycyjne. Klienci kupując je nie zawsze zdają sobie sprawę, że mają one inne gwarancje niż lokaty bankowe. Środowisko ubezpieczeniowe wydaje się być niechętne wpisywaniu informacji o zakresie gwarancji w warunki takiej polisy. Jak klienci powinni być informowani o różnicy w gwarancjach?[/b]
Jest to kwestia transparentności firm ubezpieczeniowych i pełnego zrozumienia przez ich klientów jakiego typu zawierają umowę. W Wielkiej Brytanii większość wysiłków Financial Services Authority (nadzoru finansowego) zmierza do stworzenia całkowitej przejrzystości, tak by potencjalni klienci w pełnym stopniu rozumieli jakiego typu umowy zawierają i na jakich warunkach. Należy podkreślić, iż różne są gwarancje w przypadku upadłości banku i firmy ubezpieczeniowej ze względu na rodzaj prowadzonej przez te instytucje działalności.
[b]Jaką część odszkodowania klient otrzymuje w Wielkiej Brytanii w przypadku upadłości firmy ubezpieczeń na życie?[/b]
Dziewięćdziesiąt procent należności z polisy na życie gwarantowane jest przez fundusz Finacial Services Compensation Scheme. Wcześniej działały dwa odrębne fundusze dla banków i ubezpieczycieli. W 2001 nadzór nad rynkiem finansowym został połączony w FSA w wyniku czego , połączone zostały również te fundusze gwarancyjne.
[b]W Polsce jest to tylko pięćdziesiąt procent. Czy w którymś z krajów Unii gwarantowane jest 100 procent odszkodowań przy upadłości ubezpieczyciela?[/b]